سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: درحالی‌که هنوز پرونده تصادف آتشین۲ اتوبوس اسکانیا در آزادراه قم - تهران بسته نشده و تلاش برای شناسایی اجساد تمامی قربانیان ادامه دارد، چندین کیلومتر آن‌طرف‌تر و در محور اراک - بروجرد حادثه‌ای مرگبار برای اتوبوس بی۱۲ حامل زائران عراقی رخ داد؛ حادثه‌ای که با واژگونی این اتوبوس به‌دلیل خواب آلودگی راننده همراه بود و جان ۱۶مسافر را گرفت.

8 روز از مرگ 44مسافر در تصادف آتشین اتوبوس‌های اسکانیا در آزادراه قم - تهران می‌گذشت که بازهم اتوبوس‌های مسافربری خبرساز شدند. این بار نه از تصادف خبری بود و نه از آتش‌سوزی بلکه راننده خواب آلود اتوبوس، باعث شد این خودرو که متعلق به یکی از شرکت‌های مسافربری در اسلامشهر است، در محور اراک - بروجرد واژگون شود و مرگ گریبان زائران عراقی را بگیرد.

این زائران از چند روز قبل برای زیارت راهی مشهد شده بودند و روز دوشنبه، برای بازگشت به کشورشان مشهد را به مقصد تهران ترک کردند. قرار بود وقتی آنها به راه‌آهن تهران رسیدند، سوار اتوبوسی شوند که از قبل کرایه کرده بودند و تهران را به مقصد شلمچه ترک کنند. هنوز عقربه‌های ساعت به نیمه‌شب نرسیده بود که با ورود اتوبوس به ایستگاه راه‌آهن، زائران یکی بعد از دیگری سوار شدند و اتوبوس شروع به حرکت کرد. چند ساعت بعد، یعنی 2:40بامداد، زمانی که اتوبوس در محور اراک - بروجرد در حرکت بود، حادثه هولناکی رخ داد. اتوبوس واژگون شد و در چشم‌برهم‌زدنی صدای فریاد و ناله‌های مسافران، فضا را پر کرد.

شدت حادثه به حدی بود که 13نفر از سرنشینان اتوبوس در دم جان باختند و 3نفر از 23مجروح حادثه نیز در مسیر انتقال به بیمارستان به کام مرگ رفتند.

راننده خواب‌آلود

به‌دنبال این حادثه، رئیس پلیس‌راه کشور دلیل واژگونی اتوبوس زائران عراقی را در بررسی‌های اولیه خواب‌آلودگی و خستگی راننده عنوان کرد و گفت: هیأت کارشناسی به سرپرستی جانشین پلیس راه برای بررسی علت حادثه به محل اعزام شده است. سردار محمدرضا مهماندار، افزود: این اتوبوس متعلق به شرکت «جهان‌مهر گلستان» اسلامشهر است و از تهران به سمت خوزستان در حرکت بوده که در محور اراک - بروجرد واژگون شد. وی تأکید کرد: زائران عراقی خود این اتوبوس را به‌صورت دربستی کرایه کرده‌ بودند.

3حادثه مرگبار در 8 روز

حادثه مرگباری که برای اتوبوس حامل زائران عراقی رخ داد، سومین حادثه مرگباری است که طی 8روز، اتوبوس‌های ایرانی رقم زده‌اند. نخستین حادثه ساعت 23دوشنبه 18شهریور در آزادراه قم - تهران رخ داد که باعث مرگ 44مسافر شد. چند روز پس از آن (ساعت 3بامداد 23شهریور) اتوبوس حامل گردشگران ایرانی در ترکیه، هنگامی که در مسیر استانبول در حرکت بود به یک دره سقوط کرد که بر اثر آن 2مسافر کشته و 26نفر دیگر مجروح شدند. بامداد دیروز نیز سومین حادثه برای اتوبوس حامل زائران عراقی در محور اراک - بروجرد رخ داد.

کد خبر 231419
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز