سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان با بررسی تحقیقات انجام شده درباره راه های پیشگیری از سرطان و مزایای پرتقال اعلام کردند که پرتقال می تواند در پیشگیری از سرطان یک عامل تعیین کننده و مهم باشد.

آب پرتقال بخورید

به گزارش مهر ؛ آب پرتقال حاوی ویتامین «C» و سایر مواد مغذی مهم است که آن را به کاهش خطر چاقی در بزرگسالان هم نسبت داده‌اند. اما یک تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان برزیلی این نوشیدنی محبوب را به پیشگیری از سرطان نسبت داده‌اند.

محققان در مقاله ای که قرار است آن را در مجله تغذیه و سرطان دانشگاه «راتلج» منتشر کنند، شواهد موجود را که آب پرتقال را به پیشگیری از سرطان مرتبط می کند بررسی کرده اند.

این مقاله با عنوان «آب پرتقال کموپروفیلاکسی سرطان» منتشر می‌شود به بررسی روش‌های مشهور در مقابله با سرطان پرداخته و برای شواهد خود از اطلاعات موجود در علم پزشکی استفاده کرده است.

آب پرتقال به رغم این که اگر در مقادیر زیاد مصرف شود می‌تواند مسمومیت‌زا باشد، به صورت بالقوه دارای تأثیرات مثبتی در مقابله با سرطان است و یکی از علل آن غنی بودن این میوه در آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود.

شواهد به دست آمده از تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که آب پرتقال خطر ابتلا به سرطان خون در کودکان را کاهش می‌دهد و پیشگیری خوبی در سرطان‌های سینه، کلون و کبد است.

محققان توضیح داده‌اند که آب پرتقال می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان در هر مرحله از سرطان باشد. تأثیرات بیولوژیکی آب پرتقال در آزمایشگاه به طور موثری تحت تأثیر ترکیبات این نوشیدنی است.ترکیباب آب پرتقال به شرایط فیزیولوژی پرتقال‌ها، گونه‌ها، زمان و شیوه ذخیره‌سازی مرتبط است.

افزودن شکر به طور قابل توجهی تأثیر آنتی‌اکسیدان‌های آب پرتقال را کاهش می‌دهد. گرما و نگهداری در دمای بالای 20 درجه و یا هر دو نیز می‌تواند میزان فعالیت آنتی‌اکسیدانی آن را کاهش دهد.

کد خبر 231304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز