همشهری آنلاین: هفته پیش شرکت اپل گوشی جدید خود به نام آی‌‌فون ۵s را رونمایی کرد و گفت این گوشی دارای پردازشگر ۶۴ بیت است. سامسونگ هم به تازگی اعلام کرده نسل بعدی گوشی گلکسی ۶۴ بیتی می‌شود.

samsung apple

به گزارش تلگراف، جانشین مدیرعامل شرکت سامسونگ به خبرنگاران گفته که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند گلکسی همانند آی‌فون جدید دارای پردازشگر ۶۴ بیتی خواهد بود ولی این تغییر احتمالا در محصول بعدی این شرکت رخ نخواهد داد چرا که برای استفاده از پردازشگر ۶۴ بیتی سیستم عامل اندروید نیز باید تغییرات بکند.

پردازشگرهای ۶۴ بیتی که بیشتر در کامپیوترهای شخصی استفاده می‌شوند در انجام محاسبات FLOPS سرعت بیشتری دارند. این محاسبات مخصوصا در بازی‌های کامپیوتری و ساخت تصاویر گرافیکی دقیق کاربر دارند. از طرفی پردازشگرهای ۶۴ بیتی می‌توانند  از ۴ گیگابایت RAM استفاده کنند که همین امر سرعت آن‌ها را نسبت به پردازشگرهای ۳۲ بیتی افزایش می‌دهد.

بسیاری از تحلیل‌گران استفاده از پردازشگر ۶۴ بیتی در گوشی آی‌فون 5S را برگ برنده‌ای برای اپل در بازار گوشی‌های هوشمند می‌دانند. گفتنی‌است سامسونگ اوایل امسال نسخه‌ای از گوشی گلکسی اس ۴ با پرازشگر ۸ هسته‌ای را رونمایی کرد.

کد خبر 230944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز