همشهری آنلاین: رییس کل بانک مرکزی با بیان این که مرکز مبادلات ارزی منحل نمی‌شود، گفت: بانک مرکزی در شرایطی که لازم باشد به بازار ورود پیدا می‌کند اکنون شرایط بازار آرام است و برنامه‌ای برای ورود به بازار نداریم.

ایسنا نوشت: ولی الله سیف در پاسخ به این سوال که شنیده شده بسیاری از مدیران بانکی پس از تغییرات صورت گرفته درخواست مجوز بانک را به بانک مرکزی داده‌اند، با این مسئله چگونه برخورد می‌کنید؟اظهار کرد:اطلاعی از تقاضا در این باره ندارم اما اگر تقاضایی باشد بر اساس ضوابط بررسی و تصمیم گیری می شود.

وی در ادامه درباره این که ارزشگذاری پول ملی و حذف صفر از آن چگونه اجرا می شود؟گفت: اکنون اظهار نظر درباره این موارد زود است، اما برنامه‌هایی داریم که برای اجرای آنها به زمان نیاز داریم.

رییس کل بانک مرکزی معتقد است اظهار نظر زود هنگام و مطرح کردن این موضوعات در رسانه‌ها پیش از این که تصمیم قطعی گرفته شود، کار کار شناسی را سخت می‌کند.

سیف در ادامه با اشاره به این که مرکز مبادلات ارزی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و منحل نمی‌شود، گفت: بانک مرکزی هیچ اقدام خاصی در بازار ارز نمی کند، بازار شرایط خودش را دارد و آرام است.

وی درباره افزایش نرخ ارز طی دو روز گذشته تصریح کرد: این امر دلایل مختلف دارد اما بانک مرکزی در شرایطی که لازم باشد به بازار ورود پیدا می‌کند، فعلا برنامه‌ای نداریم.

سیف درباره بازنگری بسته سیاستی نظارتی خاطرنشان کرد:سیاست‌های بازنگری در معرض بازنگری است و هر گاه لازم باشد بانک مرکزی اصلاحات را انجام می‌دهد.

کد خبر 229936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز