سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین قایق خورشیدی جهان می‌تواند اقیانوس اطلس را در مدت ۲۲ روز طی کند و به این ترتیب رکورد گینس را بشکند

رکوردزنی بزرگ‌ترین قایق خورشیدی جهان

به گزارش ایرنا، انرژی این قایق خورشیدی از ۸۰۹ صفحه خورشیدی تامین می‌شود . این قایق که نام آن T&#۲۵۱;ranor است در جریان سفر اکتشافی خود برای نظارت بر آب و هوای جریان خلیج در اقیانوس اطلس، روز- یکشنبه - در بندر لندن لنگر انداخت.

جریان خلیج به جریانی گفته می‌شود که اقلیم سواحل شرقی آمریکای شمالی و غرب اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قایق T&#۲۵۱;ranor دارای ۵۱۲ متر مربع سلول فوتوولتاتیک است که از ۸۰۹ صفحه خورشیدی و یا ۲۹ هزار و ۱۲۴ سلول خورشیدی تشکیل شده است.

این قایق دوستدار طبیعت با کمک طراحی هوشمندانه خود می‌تواند در مدت ۲۲ روز اقیانوس اطلس را بپیماید و به این ترتیب رکورد جهانی گینس را که پیش از این ۲۶ روز بود، بشکند.

هدف از انجام این سفر اکتشافی در آب‌های عمیق که از فلوریدا آغاز شده است، جمع آوری اطلاعات واندازه گیری خواص فیزیکی و زیستی آب در طول جریان خلیج است.

این قایق خورشیدی تا دوم سپتامبر برای نمایش صفحات خورشیدی خود که می‌توانند در عرض یک روز آفتابی ۴۸۰ کیلووات انرژی جمع کنند، در اسکله لندن لنگر خواهد انداخت.

این قایق دارای حداکثر سرعت ۱۴ گره است و می‌تواند در یک زمان ۹ خدمه از جمله دانشمندان را در خود جای دهد.

این قایق دوستدار محیط زیست به ابزارهای جوی مجهز شده است که برخی از آنها، برای اولین بار توسط محققان دانشگاه ژنو ساخته شده‌اند.

ابزارهای جوی این قایق در مدت چهار ماه گذشته به منظور جمع آوری اطلاعاتی که می‌تواند به دانشمندان در مورد تغییر آب و هوا اطلاع دهد، جریان خلیج را تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

این گروه محققان به ریاست پروفسور مارتین بنیستون هواشناس و مدیر موسسه علوم زیست محیطی در دانشگاه ژنو ، پارامترهای کلیدی تنظیم آب و هوا را با تمرکز بر روی ذرات معلق در هوا و فیتوپلانکتون مطالعه می‌کنند.

هدف آنها تقویت درک تعاملات پیچیده میان اقیانوس و اتمسفر و نقشی است که این تداخلات در تغییر آب و هوا دارند .

طول این قایق تقریبا ۳۵ متر و عرض آن بسته به این که صفحات خورشیدی باز یا بسته باشند ۲۳ متر است.

این قایق با سرعت متوسط پنچ گره سفر می‌کند و از ۵۱۲ متر مربع صفحات خورشیدی برای تامین انرژی از ۶ بلوک باتری لیتیوم آیون استفاده می‌کند.

محققان دانشگاه ژنو معتقدند که این قایق به وضوح امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای سفر دریایی را نشان داده است و می‌توان از آن برای قایق‌های بزرگ گردشگری و حمل و نقل استفاده کرد.

این قایق که هیچ گونه نیازی به سوخت ندارد و هیچ درجه کربن در هوا منتشر نمی‌کند، می‌تواند مادامی که خورشید در آسمان است برای ماه‌ها در آب‌های آزاد شناور باشد.

این قایق پس از توقف در لندن به سوی کانال انگلیس می‌رود و سپس در پاریس لنگر می‌اندازد.

کد خبر 229635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز