دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: ۲ مرد که به اتهام زورگیری از زن جوان تحت تعقیب پلیس بودند، بعد از دستگیری راز سیاهشان را فاش کردند.

متهمان

آنها اعتراف کردند که علاوه بر زورگیری، طعمه‌شان را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند اما این زن از ترس آبرویش راز سیاهش را مخفی نگه داشته بود.نیمه شب 13تیرماه سال‌جاری زن جوانی به کلانتری 141گلستان رفت و مدعی شد که در دام 2‌زورگیر گرفتار شده است. وی گفت: حدود ساعت 10شب در میدان صادقیه منتظر تاکسی ایستاده بودم که یک خودروی پراید سفید رنگ با 2 سرنشین مقابل من توقف کرد. به تصور اینکه راننده، مسافرکش است،

سوار ماشین شدم اما سرنشینان خودرو در بین راه با تهدید چاقو گردنبند، انگشتر طلا، 2 دستگاه موبایل و پول‌هایم را دزدیدند و حوالی ورزشگاه آزادی مرا از ماشین به بیرون پرت کردند و پا به فرار گذاشتند. با شکایت این زن کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند و با سرنخ‌هایی که شاکی در اختیارشان قرار داده بود، خودروی مورد نظر را شناسایی کردند. وقتی مالک خودرو به اداره آگاهی احضار شد، شاکی مدعی شد که وی به هیچ‌کدام از زورگیران شباهت ندارد و آن شب داخل ماشین نبوده است.

با این حال بازجویی از مالک خودرو آغاز شد و او ادعا کرد که خودرواش را به‌صورت قولنامه‌ای به شخصی به نام حسین فروخته است. وقتی معلوم شد که حسین با خودروی پراید در غرب تهران مسافرکشی می‌کند، وی 30مردادماه دستگیر شد اما در بازجویی‌های نخستین خود را بی‌گناه دانست. اظهارات او وقتی رنگ باخت که وی مقابل زن جوان قرار گرفت و از آنجا که تصور می‌کرد شاکی همه ماجراهای شب حادثه را برای پلیس تعریف کرده، علاوه بر زورگیری، به آزار و اذیت زن جوان نیز اعتراف کرد.

ماموران که با شنیدن حرف‌های متهم شگفت‌زده شده بودند به تحقیق از شاکی پرداختند و آنجا بود که مشخص شد زن جوان به‌خاطر ترس از ریختن آبرویش چیزی از ماجرای آزار و اذیت نگفته و فقط به‌خاطر زورگیری از متهمان شکایت کرده بود. این زن گفت: آن شب وقتی حسین و همدستش با چاقو مرا تهدید به سکوت کردند، در محلی خلوت توقف کردند و بعد از سرقت اموالم، بی‌توجه به التماس‌هایم مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

با افشای این راز سیاه، تحقیقات از متهم دستگیر‌شده ادامه یافت و او مدعی شد که بعد از سرقت طلاهای شاکی، آنها را به همسرش داده و با گفتن داستانی دروغین، از او خواسته که طلاها را بفروشد. همسر متهم وقتی به اداره آگاهی احضار شد، در تحقیقات گفت: من اطلاعی از مسروقه بودن طلاها نداشتم. همسرم می‌گفت که آنها را در ازای طلبش از یکی از دوستانش گرفته است و من هم حرف‌هایش را باور کردم. با کشف مقداری از طلاهای مسروقه در خانه این زوج، جست‌وجو برای دستگیری دومین متهم پرونده ادامه یافت و وی دوم شهریور‌ماه در مخفیگاهش در جنوب غرب تهران به دام افتاد. او که ابوالفضل نام دارد،

در بازجویی‌ها به زورگیری از زن جوان و آزار و اذیت او اعتراف کرد و مدعی شد به‌خاطر وسوسه دست به این کار زده و پشیمان است. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان و احتمال افزایش جرایم ارتکابی از سوی آنها، مجوز انتشار تصاویر هر دو متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 229491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز