پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلسطینیان با حضور در خیابان‌های شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی، علیه مذاکرات با میانجیگری امریکا میان تشکیلات خودگردان و رژیم اسرائیل تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی این تظاهرات روز چهارشنبه (۶ شهریور) در مرکز شهر رام الله برگزار شد و معترضان قصد داشتند به سوی مرکز مقتدی، مرکز تشکیلات خودگردان فلسطینی، تظاهرات کنند.

همچنین پس از آن که نیروهای پلیس مانع رسیدن معترضان فلسطینی به این مرکز شدند، درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس بالا گرفت.

پلیس همچنین به معترضانی که خواستار کناره گیری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بودند، حمله کرد.

معترضان همچنین مراسم تشییع جنازه نمادینی برای فلسطینیانی که روز دوشنبه (۴ شهریور) در اردوگاه قلندیه در کرانه باختری، به دست نیروهای اسرائیلی کشته شدند، برگزار کردند.

دور جدید مذاکرات برای پایان دادن به چندین دهه مناقشه میان فلسطین‌یان و اسرائیلی ها براساس راه حل به اصطلاح تشکیل دو کشور، ماه گذشته و پس از وقفه سه ساله، میان تشکیلات خودگردان و رژیم اسرائیل آغاز شد.

فلسطین‌یان در تلاش برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی در سرزمین های کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه هستند و از اسرائیل خواسته اند تا از سرزمین های اشغالی فلسطین‌یان بیرون رود.

اگرچه تل آویو بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ را رد کرده است و تمایلی به بحث درباره موضوع قدس ندارد. حتی چند روز پیش از آغاز مذاکرات، اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد بیش از دو هزار واحد مسکونی جدید در قدس شرقی و کرانه باختری احداث کند که این مسئله خشم فلسطین‌یان را به دنبال داشت.

کد خبر 229045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز