همشهری آنلاین: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: همسایه در اسلام سفارش شده پیامبر اسلام است و این سفارش به آن دلیل است که انسان به تنهایی نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد بلکه وقتی افراد با همدیگر همکاری کنند کارها رونق می‌گیرد.

حجت الاسلام محمد حسن راستگو

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «یکی از خصلت‌های درونی انسان این است که حس جمعی مشترک دارد» عنوان کرد: انسان ذاتا زندگی را به صورت اجتماعی دوست دارد شاید انسان‌های اولیه به دلیل نبود امکانات مادی از این خصلت کمی فاصله داشتند ولی در جهان امروز به دلیل اینکه انسان‌ها به همدیگر نیاز دارند این حس تقویت شده است.

مدیر مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: تعامل انسان‌ها باعث چرخش زندگی آنها می‌شود این حالت در زندگی فردی انسان‌ها هم تاثیرگذار است انسانی که در شهر و روستا زندگی می‌کند نمی‌تواند در یک آپارتمان دربسته و یا یک منزل شخصی زندگی کند و با کسی سرو کار نداشته باشد، اگر اینگونه شود انسان‌ها از عاطفه اصلی انسانیت فاصله می‌گیرند و این فاصله باعث به وجود آمدن خیلی از مشکلات می‌شود ما نباید به جایی برسیم که حق انسانیت و همسایگی را فراموش کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: همکاری اجتماعی انسان‌ها باعث می‌شود که این رنگ و بوی آپارتمانی که در جامعه به وجود آمده از بین برود و بتوانیم به درد همدیگر رسیدگی کنیم و چنانچه در زندگی همسایگان خود انحرافی دیدیم با امر به معروف و نهی از منکر آنها از این انحراف باز داریم.

راستگو در پایان گفت: اگر بتوانیم این حس مشترک را در جامعه ترویج دهیم باعث می‌شود که برای مسوولیت‌های اجتماعی خود ارزش قائل شده و نیمی از مشکلات جامعه حل شود.

کد خبر 229017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز