گروه سیاسی: سرانجام پس از مطرح شدن نام‌های گوناگون به عنوان نماینده ایران در مذاکره با رایان کروکر، سفیر آمریکا در بغداد، روز جمعه اعلام شد که حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در این کشور، مسئول تیم مذاکره کننده ایران خواهد بود.

حسن کاظمی قمی شامگاه دیشب در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به مذاکرات روز دوشنبه  هیات‌های دیپلماتیک ایران وآمریکا در عراق گفت: این مذاکرات با توجه به درخواست دولتمردان عراقی به منظور تأمین امنیت این کشور برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت ایرانی مذاکره کننده برخی اظهارنظرها درباره مذاکرات بغداد مبنی بر طرح موضوعاتی به‌جز مسایل عراق را رد کرد.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به اینکه مذاکرات هیأت ایرانی درچارچوب منویات و تدابیر رهبر معظم انقلاب صورت می پذیرد، خاطر نشان کرد: هیچ گونه بحثی درباره روابط ایران و آمریکا در این نشست مطرح نخواهد شد.

کاظمی قمی با اشاره به تعیین فهرست افراد مذاکره کننده ایرانی تا عصر امروز، افزود: قرار است که مذاکرات از روز دوشنبه در بغداد آغاز شود اما مدت قطعی آن هنوز مشخص نیست و بستگی به شرایط گفت‌وگو دارد.

دولت نوری مالکی نیز در آستانه نشست سفرای جمهوری اسلامی ایران و آمریکا درباره عراق ابراز امیدواری کرد که مقام‌های طرفین به تفاهم سودمندی درباره عراق دست یابند.

پیش از این منابع خبری از محمدجواد ظریف، نماینده ایران در سازمان ملل، عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه، محمد جواد لاریجانی، مشاور امور بین الملل قوه قضائیه، محمد جواد ایروانی، سفیر سابق ایران در بغداد و علی‌ اصغرخاجی، سفیر سابق ایران در عربستان و نماینده ویژه وزیرخارجه پیشین ایران در امور عراق به عنوان نماینده احتمالی ایران برای مذاکره با آمریکا نام برده بودند.

کد خبر 22897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز