همشهری آنلاین: فائق فلاحی، جانباز ۷۰ درصد شیمیایی واقعه بمباران شیمیایی شهر نودشه شب گذشته در بیمارستان بقیه الله تهران به شهادت رسید.

فائق فلاحی

به گزارش تسنیم، فائق فلاحی فرزند محمد امین متولد سال 1336 و اهل نودشه از توابع استان کرمانشاه است که در جریان بمباران شیمیایی شهر نودشه در اسفندماه سال 66 شیمیایی شده بود. او بعد از گذشت سال‌ها رنج و درد ناشی از جراحات شیمیایی جنگ تحمیلی، شب گذشته در بیمارستان بقیه الله تهران آسمانی شد.

پیکر مطهر این جانباز شهید را برای انجام مراسم تشییع و تدفین به زادگاهش در شهر نودشه واقع در استان کرمانشاه منتقل می‌کنند.

شهید فائق فلاحی، پدر چهار فرزند و نهمین شهید شیمیایی خانواده فلاحی است.

نودشه شهری در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، در 150 کیلومتری شهر کرمانشاه و از توابع شهرستان پاوه یا اورامانات است. این شهر و بعضی از آبادی‌های اطرافش در جنگ ایران و عراق توسط هواپیماهای عراق بمباران شیمیایی شد. اسفند سال 1366 چندین فروند هواپیمای عراقی بی رحمانه در آسمان شهر نودشه ظاهر شدند و در بمب‌های شیمیایی را بر سر مردم نودشه ریختند در ابتدا کسی باور نمی کرد که این بمب ها شیمیایی باشند مردم بلافاصله به کمک و یاری آسیب دیدگان شتافتند تا آن‌ها را از زیر آوار نجات دهند غافل از اینکه بعثیان متجاوز برای انتقام گرفتن از مقاومت 8 ساله مردم نودشه از کثیف ترین سلاح قرن استفاده کرده بودند این بود که هر کسی به محل حادثه نزدیک شد یا شربت شهادت را نوشید و یا هم اکنون به عنوان مصدوم شیمیایی روزگار را به سختی سپری می‌کند.

کد خبر 228907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز