گروه شهری: برقراری ارتباط بزرگراه امام علی با تونل امیرکبیر، منافعی متقابل برای این دو پروژه عظیم عمرانی خواهد داشت.

tunnel

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با بهره‌برداری از بزرگراه امام علی حجم زیادی از ترافیک مناطق شمال، شمال شرق و مرکزی تهران به این معبر بزرگراهی انتقال یافته است و ارتباط آن با منطقه بازار و مناطق مرکزی پایتخت از طریق تونل امیرکبیر، نقش بسزایی در انتقال و توزیع متناسب بار ترافیکی معابر مرتبط خواهد داشت.

مازیار حسینی با بیان اینکه منطقه بازار به‌عنوان یکی از هسته‌های اولیه شکل‌گیری شهر تهران از جمعیت شناور فراوان و تقاضای قابل ملاحظه‌ای برای سفرهای درون شهری برخوردار است، یادآور شد: فقر شدید معابر این مناطق به لحاظ ارتباط با بزرگراه‌های اصلی پایتخت، مشکلات ترافیکی قابل توجهی را به‌وجود آورده و سبب تمرکز فشار بر معابر شریانی درجه 2مرکز شهر همچون خیابان‌های ری، پیروزی و محلاتی شده است. وی در تشریح عملکردهای ترافیکی پروژه احداث تونل امیرکبیر گفت: بهره‌برداری از این معبر زیرزمینی، بار سنگین ترافیک منطقه بازار و سه‌راه‌امین حضور را به بزرگراه امام علی منتقل می‌کند.

تکمیل مسیر ورودی به تونل نیایش

همچنین جانشین مجری طرح‌های تونلی و بزرگراهی سازمان فنی و مهندسی شهرداری تهران با اعلام تکمیل مبادی ورودی تونل نیایش در محل تقاطع بزرگراه صدر گفت: با پیش‌بینی و احداث دسترسی‌های اضطراری، درصورتی که به هر دلیل محدودیت ترافیکی در بزرگراه طبقاتی صدر اعمال شود، امکان استفاده از تونل نیایش در تراز صفر وجود خواهد داشت.

پورهاشمی با اشاره به دسترسی متقابل تونل نیایش و پل اصلی بزرگراه طبقاتی صدر، اظهار کرد: مسیر اصلی ورودی به تونل نیایش در بخش شرقی، پل صدر است و خودروها از روی پل به داخل تونل هدایت می‌شوند. وی با بیان اینکه در مبادی ورودی و خروجی تونل نیایش، مسیر دسترسی اضطراری به‌صورت کنارگذر پیش‌بینی شده است، اظهار کرد:

درصورتی که به دلایلی نظیر وقوع سوانح ترافیکی پل بزرگراه طبقاتی صدر مسدود شود، مسیر اضطراری گشوده خواهد شد و شهروندان می‌توانند از تراز صفر بزرگراه صدر وارد تونل نیایش شوند. پورهاشمی تأکید کرد که هر دو مسیر اصلی ورود به تونل نیایش از روی پل طبقاتی صدر و مسیر اضطراری تراز صفر هرگز به‌صورت همزمان زیر بار نخواهند بود، توضیح داد:

خودروها نمی‌توانند از هر دو مسیر دسترسی اصلی و اضطراری به‌صورت همزمان وارد تونل شوند چراکه دید رانندگان مختل می‌شود و این امر ممکن است سوانح ترافیکی را به‌دنبال داشته باشد. مدیر پروژه تونل نیایش همچنین یادآور شد که در بخش خروجی شرقی تونل نیایش چنین کنارگذری پیش‌بینی شده است تا شهروندان بتوانند درصورت انسداد موقت مسیر پل اصلی، از طریق مسیر اضطراری وارد تراز صفر بزرگراه شوند.

کد خبر 228850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز