همشهری آنلاین: پیکر مرحوم مرتضی ضرغام با حضور جانشین و معاون سرمایه انسانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشییع شد.

شهید

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، مرتضی ضرغام از جانبازان سالهای دفاع مقدس و از کارکنان خدوم عرصه صنعت دفاعی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از دوران جنگ تحمیلی به خیل یاران شهیدش پیوست.

مرتضی ضرغام متولد اول دی ماه 1343 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود و در اوج جوانی مانند دیگر همرزمانش و همزمان با دوران پرشکوه دفاع مقدس در قالب نیروی مقاومت بسیج به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

وی پس از مجاهدتهای فراوان در سال 1366 در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و بر اثر برخورد با مین‌های کاشته شده در آبهای این جزیره، از ناحیه دست مجروح و با قطع دستش به مقام جانبازی نائل شد و بر اثر حملات شیمیایی رژیم بعث عراق و اصابت ترکش بر سر و بدنش، تا آخرین لحظه عمرش درد و رنج جانکاهی را تحمل می‌کرد.

مرحوم ضرغام از کارکنان خدوم سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع بود که علاوه بر تلاش در عرصه صنعت دفاعی، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فراوانی داشت.

از وی، دو فرزند پسر به یادگار مانده است. این جانباز سرافراز دفاع مقدس، روز گذشته و بر اثر سال ها تحمل درد و رنج ناشی از آثار به جامانده در دوران جنگ تحمیلی، به خیل یاران شهیدش پیوست و دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مطهر این جانباز سرافراز با حضور سردار بکایی جانشین وزیر دفاع، امیر عزتی معاون هماهنگ کننده و سردار میراحمدی معاون سرمایه انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز جمع کثیری از مسئولین و مردم قدرشناس تهران، در شهرک شهید چمران تشییع و جهت خاکسپاری به زادگاهش در طاهرآباد کاشان انتقال یافت.

کد خبر 228794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز