سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الله ایوبی رئیس جدید سازمان سینمایی با همراهی قائم مقام وزارت ارشاد اتاق خود را در ساختمان این وزارتخانه در بهارستان تحویل گرفت و ضمن خسته‌نباشید به جواد شمقدری رییس پیشین سازمان سینمایی‌ کار خود را در عرصه مدیریت سینمایی کشور آغاز کرد.

حجت‌الله ایوبی

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ایوبی که حکم ریاست سازمان سینمایی کشور را دریافت کرده است، صبح 5 شهریور ماه وارد مجموعه وزارت ارشاد شد.

در بدو ورودش علی‌اصغر پورمحمدی (قائم مقام وزارت ارشاد که سال قبل از حسینی وزیر سابق ارشاد حکم گرفته است) او را همراهی کرد. سپس حجت‌الله ایوبی و تیم همراهش مورد استقبال جواد شمقدری (رئیس سابق سازمان سینمایی) و همچنین سعید رجبی فروتن ( رئیس حوزه ریاست سازمان سینمایی) قرار گرفت.

جواد شمقدری: برخی انتظار دارند، تیغ جراحی سینما در دست هرکسی باشد

در هنگام تحویل مجموعه سازمان سینمایی به حجت‌الله ایوبی، جواد شمقدری رییس پیشین سازمان سینمایی ،گفت: ابتدا باید مسوولیت جدید را به جناب آقای ایوبی تبریک بگویم. همانطور که واقف هستید مدیریت در حوزه فرهنگ بسیار سخت است و در این حوزه، مدیریت در سینما سخت‌تر هم هست.

وی ادامه داد: تعبیر من درباره جایگاه سینما در عرصه فرهنگ این است که سینما، نوک پیکان یک نیزه است و بسیاری از اتفاقات در فرهنگ به نوع عملکرد در سینما بستگی دارد. سینما پیش‌قراول تمام عرصه‌های فرهنگی کشور است و امروز بیش از پیش مورد توجه و وثوق طیف‌های مختلف اجتماع است.

رئیس سابق سازمان سینمایی با اشاره به بخشی از جنبه‌های مثبت و منفی توجه بیش از پیش طیف‌های اجتماعی به سینما، ادامه داد: در هر صورت توجه به سینما از سوی بخش‌های مختلف می‌تواند باعث رشد این صنعت شود، اما این توجه مشکلاتی را نیز به همراه دارد. عیب توجه بیش از حد به سینما این است که هر کس و در هر جایگاهی می‌خواهد درباره آن اظهار نظر تخصصی کند، در حالی که به نظر من سینما حتی از عمل جراحی قلب یا مغز هم حساس‌تر است، متاسفانه برخی انتظار دارند، تیغ جراحی سینما در دست هر فردی باشد.

جواد شمقدری در پایان سخنانش ضمن آرزوی موفقیت برای حجت‌الله ایوبی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: امیدوارم توجه خاص به سینما از جنبه‌های مثبت آن در دوره شما بیش از گذشته اتفاق بیفتد و دوستان رسانه‌ای هم در این زمینه به شما کمک کنند.

کد خبر 228769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز