همشهری آنلاین: تک تیراندازها در سوریه به سوی کاروان کارشناسان سازمان ملل در مسیر بازدید از مکانی نزدیک شهر دمشق پایتخت این کشور که ادعا می‌شود در حمله به آن از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است، تیراندازی کرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، براساس بیانیه سازمان ملل، تک تیراندازهای ناشناس روز دوشنبه (۴ شهریور) چندین گلوله به سوی کارشناسان سازمان ملل اندکی پس از خروج آنان از هتل شلیک کرده و آنها مجبور به تعلیق بازرسی و بازگشت شده‌اند.

هیچ کس در این تیراندازی زخمی نشده است. تلویزیون سوریه شبه نظامیان مبارز علیه دولت را مسئول این حملات اعلام کرده است.

سازمان ملل اعلام کرد: «این تیم به پایگاه دولت بازگشته است. این تیم پس از تعویض خودرو، بار دیگر به منطقه باز می‌گردد.»

بازرسان سازمان ملل انتظار می‌رود نمونه های خاک، خون، ادرار و بافتی را از ۵ منطقه در شرق دمشق جمع آوری و به آزمایشگاه منتقل کنند. در این منطقه صدها نفر در حمله شیمیایی هفته گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه و شبه نظامیان مخالف با برقراری آتش بس موقت به منظور جمع آوری مدارک از سوی تیم بازرسان سازمان ملل موافقت کرده‌اند.

همچنین منابع پزشکی گفتند بازرسان سازمان ملل وارد محل حمله شیمیایی نزدیک دمشق شده اند و ۱۰ نفر از مجروحان حمله شیمیایی را مورد آزمایش قرار داده‌اند.

در حمله شیمیایی روز ۲۱ آگوست در مناطق عین ترما، زملکا و جوبر در حومه دمشق، صدها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

هم دولت سوریه و شبه نظامیان مخالف تحت حمایت کشورهای خارجی یکدیگر را به حمله شیمیایی مرگبار متهم می‌کنند.

دولت سوریه قویا با رد این اتهام می گوید که شورشیان مورد حمایت کشورهای خارجی با هدف توطئه علیه دولت دمشق این حمله را انجام داده‌اند.

در حمله شیمیایی ماه مارس در استان حلب در شمال سوریه، ده‌ها نفر کشته شدند. نتایج بررسی گروه بازرسان روسیه حاکی از آن است که شبه نظامیان پشت این حملات مرگبار بوده‌اند.

کد خبر 228703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز