مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: نشست خبری نخستین اجلاس شهر اسلامی با حضور صاحب‌نظران و خبرنگاران در تهران برگزار شد.

shahr

در این اجلاس که قرار است روزهای نهم و دهم شهریور در شهر قزوین برپا شود، شهرداران شهرهای اسلامی نظیر دهلی و بنگلادش و مقاماتی از 67شهر جهان حضور می‌یابند.این اجلاس با شعار اهمیت معیارهای سکونت، توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی در اسلام تلاش دارد مفاهیم کالبدی توسعه شهری را با همکاری سازمان اسکان بشر سازمان ملل و نهادهای ملی و بین‌المللی با حضور اندیشمندان جهان اسلام بررسی کند.

حسین محمد پورزرندی، رئیس شورای سیاستگذاری این اجلاس با اشاره به تاریخ 1300ساله شهر قزوین تصریح کرد: حضور 27کشور در اجلاس هفته آینده قزوین نشان از اهمیت بالای این کنفرانس در جهان اسلام دارد. به گفته معاون شهردار تهران، تشکیل نخستین اجلاس شهرهای اسلامی در تهران می‌تواند نقش محوری برای کشور ما ایجاد کند تا دستاوردهای معماری اسلامی و گردشگری اسلامی در جهان اسلام همه‌گیر شود.

در این نشست همچنین رضاپوروزیری مدیرکل خاورمیانه برنامه اسکان بشر سازمان ملل با بیان اینکه ایجاد شهر اسلامی هدف نهایی و اصولی این اجلاس و اقدام علمی است، اظهار کرد: اگر علم و مفاهیم دقیقی برای تبیین شهر اسلامی ایجاد نشود و اگر دانش شهرشناسی اسلامی به سندی کاربردی تبدیل نشود، راه اجرای آن بسته خواهد بود.

کد خبر 228700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز