چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی برخی ناهماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی در رابطه با اجرای کنسرت گروه «شمس» به سرپرستی کیخسرو پورناظری در کاخ نیاوران در تاریخ‌های ششم تا نهم شهریور این گروه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مکان و تاریخ این کنسرت تغییر کرده است.

به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گروه «شمس» با اعلام اینکه که در فضای کنونی کشور که عزمی جدی در رسانیدن کشتی توفان زده بی‌نظمی و بی‌مسئولیتی در مدیریت فرهنگی به ساحل آرام خردگرایی و فرهنگ مدارانه وجود دارد، طی بیانیه‌ای تنها به نوشتاری جهت آگاهی و احترام به مخاطبان هنر و موسیقی و همچنین آشنایی مسوولان دولت جدید با مشکلات هنرمندان اکتفاء می‌کند.

«چنانچه گفته شد قرار بود کنسرت گروه شمس در کاخ نیاوران برگزار شود و براساس توافق تهیه‌کننده برنامه با مدیریت کاخ مقرر شد مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای اجاره هر شب کاخ نیاوران پرداخت شود که نسبت به 5 سال گذشته نزدیک به 300 درصد افزایش قیمت داشته‌است.

با توجه به اینکه این تنها هزینه اجاره زمینی متروکه در کاخ نیاوران بوده و از سوی دیگر با توجه به هزینه اداره اماکن، نور، صدا، تهیه سن، دکور و موارد دیگر هر شب مجموعا نزدیک به هشتاد میلیون تومان هزینه بر‌آورده شد. یعنی برگزاری کنسرت گروه شمس برای هر صندلی مبلغی بیش از بیست وهفت هزار تومان بدون دستمزد گروه و تهیه کننده می‌شده است که این مبلغ با استاندارد جهانی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

با این وجود پس از پرداخت بیعانه به کاخ و طی روند اخذ مجوزهای لازم از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شبیه گذر از هفت خوان رستم درطی یک ماه بوده، مجموعه نیاوران در زمان مدیریت سابق این سازمان در اقدامی غیراخلاقی مبلغ بیش از 22 میلیون تومان را برای عقد قرار داد اعلام کرد که رقمی بیش از توافق اولیه بود.

ضمن تاکید بر اینکه گروه شمس در عمر ۳۲ ساله خود با وجود مشکلات و کارشکنی‌هایی که نه‌تنها بر این گروه بلکه بر اهالی هنر و موسیقی رفته هرگز دنبال جنجال و حاشیه سازی نبوده و با توجه به تغییر مدیریت این نهاد فرهنگی - ملی، امید است که این قبیل برآوردهای صرفا مالی و عاری از نگاه فرهنگی که مایه دلسردی اهالی هنر است هرگز پیش نیاید و سازمان میراث فرهنگی براستی پاسدار میراث فرهنگی سرزمینمان باشد.»

زمان و مکان برگزاری کنسرت گروه شمس به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 228074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز