همشهری آنلاین: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت روز صنعت دفاعی تاکید کرد: اتخاذ راهبرد بازدارندگی مؤثر از طریق جمهوری اسلامی، دشمن را از هرگونه اقدام خصمانه علیه میهن اسلامی برحذر داشته است.

وزارت دفاع

به گزارش تسنیم، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت 31 مردادماه روز صنعت دفاعی کشور، اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی دفاعی امروز کشور را مرهون مجاهدت تلاشگران حوزه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تجربه تلخ وابستگی به بیگانگان در حوزه طرح‌ریزی‌های دفاعی و تولید تجهیزات و تسلیحات نظامی و یکه‌تازی حقارت‌آور ‌هزاران مستشار آمریکایی در عرصه مقدرات نیروهای مسلح ایران؛ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله به‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان با اتخاذ راهبردها و فرایند تحول و دگرگونی و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی در مسیر افتخارآمیزی قرار گرفت.

‌ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی و دست‌اندرکاران حوزه صنعتی نیروهای مسلح به مجموعه تحولات ناشی از تغییر ماهیت تهدیدات و نیز حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای‌ در پیرامون ایران اسلامی، تدوین و اجرای سیاست‌های هوشمندانه را در رشد و توسعه توانمندی‌های تحقیقاتی و صنعتی ‌در حوزه صنعت دفاعی ‌رقم زد.

‌واقعیت‌های چند سال اخیر نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از تهدیدات گوناگون از سوی استکبار جهانی فراروی امنیت ملی ایران قرار داشته ‌که با ‌اتخاذ راهبرد بازدارندگی مؤثر از طریق جمهوری اسلامی، دشمن را از هرگونه اقدام خصمانه علیه میهن اسلامی برحذر داشته است.

‌بی‌تردید مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این راستا را باید در فرآیندهای منتهی به مهندسی تولید قدرت و به‌کارگیری هوشمندانه و هدفمند مؤلفه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این راستا جستجو کرد که روند سازماندهی و فعال‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی، تولیدی صنعتی، خدماتی و عمرانی نیروهای مسلح طی بیش از سه دهه اخیر بیانگر همت و توفیق بلند وزارت دفاع در این حوزه است.

‌اقتدار دفاعی تنها ظرفیتی برای صیانت از تمامیت ارضی در برابر تهدید مستقیم دشمن تلقی نمی‌شود، بلکه منابع حیاتی کشور در مؤلفه‌های قدرت‌آفرین در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیز در برگرفته و بحمدالله این مقوله در رویکردها و رفتارهای حوزه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای معنادار آشکار و تقویت همزمان ظرفیت‌افزایی در حوزه‌های دفاعی و غیردفاعی، قابلیت‌های ملت ایران در پیگیری رویکرد حضرت امام (ره) مبنی بر «راهبرد دفاع همه جانبه» را به رخ جهانیان کشیده است.

عرصه صنعت دفاعی کشور با پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌رکن رکین بازدارندگی مؤثر و نماد شکوهمند خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی و صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران بوده است.‌

تلاش همه‌جانبه در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای ناب و برتر کشور و تکیه بر ‌مؤلفه جوانی و نخبگی ‌برای قطع وابستگی‌ها، ارتقای خودکفایی ملی و پایداری امنیت و آرامش جامعه تحت اندیشه‌های دفاعی امام خمینی (ره) و خلف شایسته ایشان فرمانده معظم کل قوا هم‌اکنون تحقق مبانی دکترین دفاعی جمهوری اسلامی در «تولید ابزار قدرت»، «بازدارندگی فعال» و «دفاع مبتکرانه و مؤثر» را میسر ساخته است.

به راستی ‌دستاوردها و پیشرفت‌های خیره کننده کشور در حوزه صنعت دفاعی ‌منبعث از فرهنگ متعالی اسلام و نهضت حماسه‌ساز ‌عاشورا و برخاسته از معنویت‌گرایی، دین‌باوری و خدامحوری متخصصان متعهد و مجاهد ‌عرصه صنعت دفاعی‌ است که تحت تعالیم ‌و آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) با تمسک به اصل ولایت مطلقه فقیه به چنین رشد و پیشرفت خیره کننده‌ای‌ نائل گردیده‌اند.

‌تردیدی نیست که حرکت پرشتاب و افتخارآمیز قطار صنعت دفاعی جمهوری اسلامی، در سایه راهبری و حمایت‌های پیامبرگونه فرماندهی معظم کل قوا ‌حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و عزم و اراده فرزندان گمنام و ولایتمدار ملت ایران در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح استمرار یافته و جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلامی را همچنان مأیوس و نظاره‌گر عظمت و اقتدار خود خواهد ساخت.

مختصصان صنعت دفاعی کشور ‌ضمن سپاس از تدبیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، در نامگذاری 31 مرداد ماه به عنوان «روز صنعت دفاعی» و گرامیداشت یاد و خاطره 1000 شهید‌ گرانقدر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ‌بر اهتمام این وزارتخانه بر ‌ارتقای ظرفیت تولید قدرت نرم از طریق دیپلماسی فعال دفاعی، اقتدار روزافزون دفاعی و‌ اقتصاد مقاومتی و قطع هرگونه وابستگی ‌تاکید می‌کنند.

با ‌خلق حماسه سیاسی ملت رشید ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نقطه عطف دیگری در تاریخ این کشور رقم خورد و بی‌تردید روند توسعه و پیشرفت صنعت دفاعی کشور سریع‌تر‌ و مقتدرتر از گذشته استمرار یافته و دستیابی به اهداف راهبردی «بازدارندگی موثر» و «دفاع همه‌جانبه»، را بیش از پیش حاصل خواهد نمود.

کد خبر 228000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز