همشهری آنلاین: سازمان ملل به دلیل پناهندگی گسترده سوری‌ها در شمال عراق از بروز وضعیت اضطراری انسانی جدید ابراز نگرانی کرد.

UNHCR

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، آدریان ادواردز، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) امروز در ژنو اعلام کرد فقط از روز پنجشنبه حدود 30 هزار سوری که بسیاری از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به منطقه کردنشین عراق فرار کرده‌اند.

سیل آوارگان از مناطق بسیاری در شمال سوریه به سمت عراق به راه افتاده است. روز گذشته 4800 نفر از معبر مرزی ساحلا، حدود 120 کیلومتری شمال غرب شهر موصل عراق عبور کرده‌اند.

این سخنگو گفت: آنها به ما گفته‌اند که به خاطر گزارش‌هایی مبنی بر بمباران فرار کرده‌اند. این مهاجرت دسته جمعی جدید از بزرگ‌ترین مهاجرت‌ها از آغاز درگیری در سوریه محسوب می‌شود.

بنا به اعلام سازمان ملل، پیش از آغاز سیل مهاجرت اخیر بیش از 154 هزار پناهنده سوری خود را به عراق رسانده‌اند. این نهاد تلاش دارد چادر و تدارکات بیشتری را در منطقه کردستان عراق آماده کند.

در مجموع این سازمان تاکنون از حدود 1.92 میلیون آواره سوری که بیشترشان در کشورهای همسایه سوریه به سر می‌برند، ثبت نام کرده است. دو سوم این افراد از ابتدای سال جاری پناهنده شده‌اند.

کد خبر 227876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز