همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: رئیس‌جمهور می‌تواند تصمیم بگیرد که قسمتی از نهاد ریاست جمهوری را در اختیار هیئت دولت سابق بگذارد یا نگذارد لذا قانونی مبنی بر اختصاص‌ دادن محلی برای‌ فعالیت رئیس‌جمهور ادوار گذشته وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: حمیدرضا طباطبایی نایینی درباره اظهارات سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه استقرار اعضای هیئت دولت سابق در ساختمان نهاد ریاست جمهوری منوط به نظر دولت یا مجلس است، اظهار داشت: مجلس با توجه به قوانین موجود دخالتی در ارتباط با "دفتر رئیس‌جمهور سابق" برای استقرار در نهاد ریاست‌جمهوری ندارد لذا این تصمیمی است که شخص رئیس‌جمهور باید اتخاذ کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: رئیس‌جمهور با توجه به اختیاراتی که دارد می‌تواند تصمیم بگیرد که قسمتی از نهاد ریاست جمهوری را در اختیار هیئت دولت سابق بگذارد یا نگذارد.

نماینده مردم نایین با اشاره به قوانین مجلس گفت: قانونی مبنی بر اختصاص‌دادن محلی برای فعالیت رئیس‌جمهور ادوار در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است، دفتر ساختمان لادن در میدان ونک تهران پیش از این در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوده و در سال‌های اخیر به کنترل نهاد ریاست جمهوری در آمده و بعد از بازسازی، در اختیار علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل احمدی‌نژاد قرار گرفته بود اما این دفتر پس از نقل مکان سعیدلو در اختیار بقایی قرار گرفت و در حال حاضر و پس از اتمام کار دولت دهم، احمدی‌نژاد این ساختمان را با عنوان "دفتر رئیس‌جمهور سابق" به تصاحب خود در آورده است.

کد خبر 227821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز