مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

عمید نمازی‌خواه: طبق گزارش FBI در ژوئن سال ۲۰۰۲ میلادی در هر لحظه به طور متوسط ۵۰۰ کمپانی مورد حمله جنایتکاران سایبری قرار گرفته‌اند.

 طی بررسی انجام شده توسط شرکت MailFrontier فعال در زمینه امنیت پست الکترونیک در طول ماه سپتامبر سال۲۰۰۳ میلادی حدود ۸۰میلیون نامه الکترونیکی با مقاصد جنایتکارانه منتشر شده‌اند به طوری که این رقم نسبت به ماه قبل آن در همان سال ۴۳درصد افزایش داشته است.

 در گزارشی دیگر و به نقل از Wall Street Journal در شماره جولای سال گذشته میلادی، ۵۳ درصد از دادخواهی‌های مالی ارائه شده به کمیسیون بازرگانی ایالات متحده در سال ۲۰۰۴ مربوط به جرایم الکترونیکی بوده‌اند. هر چه می‌گذرد ویروس‌نویسان قدرتمندتر می‌شوند و با کدهای ناشناخته و مخرب‌تری وارد عمل می‌شوند. برای مقابله با این حملات هم باید با جدیدترین روش‌های نرم‌افزاری عمل کرد.

 در چند سال اخیر نرم‌افزارهای ضدویروس گوناگونی از طرف شرکت‌های مختلف عرضه شده‌اند که هر کدام توانایی‌های خاص به خود را دارند. جدیدترین ضد ویروس دنیا به نام nod32 هم اکنون مورد اقبال و تأیید اغلب متخصصان و کارشناسان قرار گرفته است که در این نوشتار مختصری از ویژگی‌های آن را مرور می‌کنیم.

سایت www.AV-Comparativs.Org با انجام دو آزمایش جداگانه در سال 2006 تایید کرده است که Nod32 بهترین گزینه برای حفاظت پیشگیرانه در مقابل تهدیدات  Zero-Day است. همچنین به نقل از این سایت، ضد ویروس Nod32 توانسته است در آزمون ماه می 90 درصد ویروس‌ها را در بخش In-the-wild  شناسایی کند.

علاوه بر این 62درصد تهدیدات رایانه‌ای در آزمون بررسی حفاظت پیشگیرانه ماه نوامبر توسط Nod32 شناسایی شده‌اند.Nod32  توانسته است از 8سال پیش تاکنون با کسب 42 نشان VB 100درصد از مجله مشهور ویروس بولتن www.Virusbuletin.com در بخش شناسایی ویروس در حالت In-the-Wild اخذ و رکورددار آشکار سازی این نوع از ویروسها باشد. آزمون‌های مربوط به این نشان‌ها در رابطه با توانایی محصولات ضد ویروس برای شناسایی تهدیدات شناخته شده رایانه‌ای بوده است. به بیان دیگر این آزمون‌ها تنها مبتنی بر شناسه ویروس‌ها صورت پذیرفته است.

 سـرعت Nod32  برای اسـکن فایل‌هـای اجـرایی در ویندوز 2003 برابر 19مگابایت بر ثانیه است و لازم به ذکر است این ویژگی تنها مختص Nod32 است و هیچ‌یک از نرم‌افزارهای مشابه دارای چنین وضعیتی نیستند. به نقـل از سـایت www.Virusbtn.com، سـرعت اسکن Nod32 در این حالت  2 برابر بیش از نزدیک‌ترین حریفان خود است. Nod32  با سـرعت 14مگابایت بر ثانیه در محیط RedHat Linux فایل‌ها را اسکن می‌کند و این سرعت تقریباَ 2 برابر بیشتر از نزدیک‌ترین حریف Nod32 در این مسابقات بوده است.  تأثیر منفی بر روی کارایی رایانه در زمانی که گارد Nod32  فعال است تنها برابر 6درصد است.

Nod32 جزء کوچک‌ترین پکیج‌های نرم‌افزاری در صنایع تولید نرم‌افزارهای ضد ویروس است. حجم فایل نصب کننده نگارش 5/2 این نرم‌افزار  تنها برابر 6/8مگابایت است. این برنامه تنها از 15 تا 22 مگابایت از حافظه RAM را مورد استفاده قرار می‌دهد. با توجه به قابلیت Caching  پیشرفته این محصول حجم دسترسی به هارددیسک و همچنین بازخوانی اطلاعات RAM کاهش می‌یابد و این امر به نوبه خود باعث افزایش کارایی سیستم می‌شود. در نمودار زیر مقایسه ای از مشخصه مذکور آورده شده است.

 جهت اطلاع از ویژگی‌های بیشتر این نرم افزار و دریافت نسخه آزمایشی بـه سـایـت ایـنـتـرنـتـی http://www.Eset.com یـا قـسـمـت فـارسـی سـایـت مـذکـور بـه آدرس http://www.Nod32.com/cc مراجعه کنید.

Virusabtn.com

کد خبر 22779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز