دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره موسیقی مقاومت شامگاه شنبه ۲۶ مردادماه با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیین اختتامیه پنجمین جشنوار موسیقی مقاومت، با حضور حمید شاه‎آبادی معاون هنری وزیر ارشاد، علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی، اعضای هیات داوران و هنرمندان حاضر در جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا پاشایی؛ سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد در سخنانی با ذکر این نکته که موسیقی مقاومت محک و میزان سنجش ما نسبت به هنر است، گفت: مایه افتخار خود می‎دانم تا در همین فرصت سالروز ورد آزادگان به میهن را تبریک بگویم.

سپس محمد گلریز؛ دبیر جشنواره در سخنانی درباره جشنواره گفت: پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و با هدف ترویج فرهنگ مقاومت در امتداد بیداری اسلامی و همچنین تحکیم مفهوم مقاومت برگزار شد.

دبیر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره ها فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از آثار هنرمندان جوان عرصه موسیقی مقاومت است اظهار کرد: باید از توانایی و استعداد این هنرمندان استفاده کنیم تا بتوانیم موقعیت موسیقی مقاومت را ارتقا بخشیم.

در این مراسم همچنین پیشکسوتان عرصه موسیقی مقاومت مانند اکبر محمدی؛ نوانده کلارینت ارکستر سمفونیک تهران، رمضان عظیمی؛ آهنگساز، هادی منتظری؛ آهنگساز و علیرضا نادری؛ خواننده فولکلور اهل لرستان تقدیر شدند.

اما تقدیر ویژه جشنواره نیز به محسن نفر؛ آهنگساز، ردیف دان، نوازنده تار و سه تار و سازنده آثار ارزشمندی چون شمس‎الضحی با صدای حسام الدین سراج اختصاص داشت.

پس از این بخش را مهدوی بیانیه هیات داروان پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت را برای حاضران در تالار وحدت خواند تا بخش اهدای جوایز آغاز شود.

در بخشی از این بیانیه آمده بود: "روزها از پی روزها آمدند و مردان عرصه حضور و حماسه با آوای برخواسته از شور و شوق روییدن بر مدار غیرت و شرافت، موسیقی دفاع مقدس را رقم زدند که نسل‌ها و عصرهای آینده را به زیور بالندگی آن، آراستند.

موسیقی مقاومت رمز آب و آیینه شد و بر مدار بالا نگاه داشتن روحیه ایستادگی و صبر آنچنان عمل کرد که امروز ما میراث دوران نهضت هنری نوینی هستیم که نامش زیب و زینت عزت ایرانی است.

موسیقی شکل گرفته آگاهانه مقاومت، همزاد انقلابی بود که با سرودهای انقلابی و هم نوایی حنجره های خسته، هدایت بینش‌های انقلابی را به دوش می‌کشید".

سپس محمد گلریز، محمد علی بهمنی، وارطان ساهاکیان، کیوان کیارس و هادی آزرم روی سن تالار حاضر شدند تا جوایز برگزیدگان را اهدا کنند.

در بخش ترانه سرایی، تندیس جشنواره به اضافه لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به احمد امیرخلیلی و رضا نیکوکار تقدیم شد.

در بخش رقابتی شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی تندیس جشنواره به اضافه لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکا به مژگان خوش اندام و شهباز شاهین پور تقدیم شد.

در بخش رقابتی شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی، تندیس جشنواره به اضافه لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به شهباز شاهین پور، رضا خسروی و مسعود نکویی اهدا شد.

در بخش آهنگسازی موسیقی روز، تندیس جشنواره به اضافه لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به امید حجت و سید رضا مرتضوی اهدا شد.

در شاخه گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی ضمن تشکر از دو گروه هرای و سرودهای امید، گروه موسیقی آوای کرمانشاه به سرپرستی علی احمدی به عنوان گروه برگزیده معرفی شد.

در شاخه گروهی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی گروه سونات به سرپرستی محسن بافنده و گروه آرتژ به سرپرستی محمدرضا عطریان مشترکا برگزیده شدند.

در نهایت در بخش گروه‎نوای موسیقی روز نیز گروه کاوه آفاق به سرپرستی سیدکاوه آفاقی و گروه کیا کلهر و کسری عزیزا به صورت مشترک برگزیده شدند.

کد خبر 227606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز