همشهری آنلاین: برخورد یک کشتی مسافربری با یک کشتی باربری در سواحل فیلیپین منجر به مرگ دست‌کم ۲۴ نفر و ناپدید شدن ۲۷۴ نفر دیگر شد.

فیلیپین

به گزارش AFP،  این کشتی مسافربری ۸۷۰ مسافر را به همراه داشت که پس از برخورد بیش از ۵۷۰ نفر از آنها نجات یافتند اما آمار دقیق کشته‌شدگان و ناپدید‌ها هنوز مشخص نشده‌است.

کشتی ام وی توماس آکویناس حدود ساعت 9 شب در نزدیکی شهر سیبو درحدود دوکیلومتری ساحل پس از برخوردی شدید با یک کشتی باربری به تدریج آغاز به غرق شدن کرد. گارد ساحلی و اعضای نیروی دریایی پس از این حادثه با همکاری قایق‌های ماهیگیری محلی عملیات امداد را آغاز کردند که هنوز ادامه دارد.

این حادثه زمانی رخ داده که بسیاری از مسافران در خواب بودند از این رو بسیاری نتوانستند به موقع از کشتی بیرون بیایند. این درحالی‌است که مسافران برای خروج از کشتی وقت زیادی در اختیار نداشتند زیرا 30 دقیقه پس از سانحه کشتی به زیر آب رفت.

کشتی باربری سولپیسیون اکسپرس ۷ با داشتن ۳۶ خدمه پس از برخورد دچار مشکلی نشد و خدمه آن دچار مشکل شدند.  هنوز دلیل اصلی وقوع این سانحه مشخص نشده‌است.

حوادث دریایی یکی از رایج‌ترین حوادث در فیلیپین به شمار می‌روند که آب و هوای حاره ای، عدم نگهداری مناسب قایق‌ها و کشتی ها و اجرا نکردن درست قانون از مهمترین دلایل وقوع آنها به شمار می‌روند. یکی از بدترین این سوانح در دسامبر ۱۹۸۷ رخ داد، تصادفی که در اثر برخورد یک نفتکش و یک کشتی مسافربری رخ داده و بیش از چهار هزار نفر کشته از خود به جا گذاشت.

کد خبر 227286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز