پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی استان‌ها از آمادگی شوراها برای همکاری با دولت یازدهم و برطرف کردن مشکلات معیشتی خبر داد و خطاب به اعضا شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها بدون اتکا به اعتبارات دولتی و بدون اینکه در بودجه‌ دولت ردیفی را برای آنها اختصاص دهند کار کرده‌اند در حالی که حتی عوارضی که باید در اختیار شوراها قرار می‌گرفته، نیز انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شصت و نهمین جلسه شورای عالی استانها و آخرین جلسه دوره سوم صبح امروز با حضور اکثریت اعضاء در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد و مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شوراهای شهرها، روستاها، بخش‌ها در حالی در این سالها فعالیت‌های تأثیرگذاری را داشته‌اند که با مشکلات بسیاری از جمله اعتبارات ناقص روبرو بوده‌اند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: سرعت پیشرفت کاری شوراها در شهرها و روستاها با گذشته قابل قیاس نیست حتی در شهرهایی که متأسفانه شوراهایشان به دلایلی منحل شد ولی باز هم نسبت به گذشته حرکت تأثیرگذاری را داشته‌اند.

چمران خاطر نشان کرد: متأسفانه در بسیاری از شهرها و روستاها عوارض بنزین و عوارض راهنمایی و رانندگی در اختیار شوراها قرار نمی‌گیرد و این در حالی است که در قوانین و مقررات به این موضوع تأکید شده است که این عوارض باید در اختیار شوراها قرار گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه با اجرای مدیریت یکپارچه شهری بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد گفت: شوراها روحیاتشان مشورتی و برگرفته از قرآن کریم است و در واقع نباید کارها به صورت جزیره‌ای و بخشی انجام شود که خوشبختانه شوراها در این سالها توانسته‌اند مدیریت خوبی را در شهرها و روستاها داشته باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در دوره دوم شوراها آئین‌نامه‌ها و روش مدیریت یکپارچه شهری تدوین و به دولت ارسال شد که متأسفانه علی‌رغم اینکه در جلسات کمیسیون‌های دولت این موضوع پیگیری شد اما در نهایت وزرا آن را نپذیرفته‌اند و‌ این آئین نامه‌ها همچنان در دولت باقی مانده است.

چمران در ادامه جلسات با تاکید بر اینکه شوراها آمادگی هر نوع همکاری را با دولت جدید و جناب آقای روحانی را دارند گفت: ما از دولت یازدهم انتظار داریم گام‌های بلند‌تری را در دولت‌های قبلی بردارند ضمن اینکه مجددا اعلام می‌کنیم که از ته دل آمادگی هر نوع همکاری را با دولت جدید داریم.

در ادامه جلسه 6 نفر از اعضاء شورای عالی استان‌ها نکاتی را در خصوص آخرین وضعیت استان‌هایشان و همچنین عملکرد شورای عالی استان‌ها بیان داشتند که عباس حاج‌رسولی‌ها نماینده مردم اصفهان در شورای استان‌ها، کاظمی نماینده مردم قزوین در شورای عالی استان‌ها، ساداتی نماینده مردم استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها خانم مجیدی نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها، محسنی نماینده مردم همدان در شورای عالی استان‌ها و همچنین علی احمدی نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان ها مطالبی را مطرح کردند.

پس از نطق اعضاء شورای عالی استان‌ها طرح اصلاح تبصره دو ماده 96 قانون شهرداری مورد بررسی اعضاء شورای عالی استان‌ها قرار گرفت که در ادامه این طرح به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه اصلاح تبصره دو ماده 96 قانون شهرداری مورد بررسی اعضای شورای عالی استان قرار گرفت و پس از بحث و اظهارنظر مخالفان و موافقان با تغییراتی به تصویب اکثریت اعضا رسید و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده خواهد شد.

در تبصره 2 ماده 96 قانون شهرداری آمده است: کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی و نهادهایی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام می‌باشد چنانچه اراضی، املاک و ابنیه‌ای داشته باشند که مشمول حکم این ماده باشد مکلفند پس از تصویب شورای اسلامی شهر مربوطه مبنی بر نیاز و ضرورت شهری و با حکم استاندار آن اراضی و ابنیه را بلاعوض یا حسب مورد حداکثر با قیمت کارشناسی رسمی دادگستری و اقساط بلند مدت در اختیار شهرداری قرار دهند.

کد خبر 227116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز