همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سرانه فضای سبز پایتخت تا ۵ سال دیگر به ۵.۱۸ متر مربع می‌رسد که این میزان با توجه به اقلیم شهر تهران، سرانه مطلوبی به حساب می‌آید

علی محمد مختاری با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر و با اقداماتی که در سال‌های اخیر در صورت گرفته سرانه فضای سبز درون شهری به ۱۵ متر مربع رسیده که این میزان معادل با حداقل سرانه استاندارد فضای سبز در دنیاست.

وی میزان سرانه فضای سبز برون شهری در سال‌های اخیر را دارای افزایش چشمگیرعنوان کرد و افزود: هم اکنون شهر تهران در بخش برون شهری، دارای ۲۳ مترمربع فضای سبز است، توسعه فضای سبز پیرامون شهر تهران و طرح جنگلکاری نیز درسالهای اخیر به صورت جدی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: تا سال ۸۴ میزان جنگل کاری در تهران ۲۴ هزار هکتار بود اما اکنون به ۳۸ هزار هکتار رسیده است. همچنین در این دوره مدیریت شهری بیش از ۱۷ هزار هکتار جنگلکاری در قالب توسعه کمربند شهر تهران افزوده شد.

وی افزودن ۱۲۰ بوستان تا پایان سال جاری به مجموعه بوستان‌های تهران را یکی از برنامه‌های تعیین شده در سال ۹۲ خواند و گفت: تهران هم اکنون دارای ۲ هزار و ۶۰ بوستان است که امیدواریم تا پایان سال و با افزایش بودجه سازمان، ۱۲۰ بوستان مورد نظر نیز به این مجموع افزوده شود.

کد خبر 226992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز