همشهری‌آنلاین: مقام‌های لندن دستور دادند سطل زباله های هوشمند ،که اطلاعات تلفن های همراه عابران را جمع می‌کردند، از سطح این شهر جمع‌آوری شوند.

smart bin

ماجرای ردیابی تلفن‌های همراه عابران از طریق سیستم اینترنت وایرلس و نگه‌داری اطلاعات و ردیابی تلفن و صاحب گوشی تا یک هفته، در لندن، پایتخت انگلیس، رسوایی به بار آورد.

مسئولان محله مالی لندن ، موسوم به سیتی ،خواستند تا زمانی که درباره این موضوع گفت‌وگوهای علنی انجام نشده، جمع‌آوری این اطلاعات باید فورا متوقف شود.

آنها برای عملی‌شدن خواسته‌شدن به نهاد دفاع از آزادی‌های انگلیس نیز متوسل شده‌اند.

این سطل های زباله که برای مقاومت در برابر انفجار بمب طراحی شده، به سامانه وای فای و صفحه‌ای دیجیتالی برای نمایش تبلیغات و اخبار مالی و محلی و اعلام هم‌زمان وقوع حادثه و خبرهای فوری مانند اختلال در مترو نیز مجهز شده‌اند.

تابستان امسال آنها برای جمع‌آوری اطلاعات از تلفن‌های هوشمند عابران نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. در طول یک هفته در ماه ژوئن آنها داده‌های بیش از نیم میلیون تلفن را ثبت کردند.

به گزارش ایندیپندنت، هزینه ساخت هر کدام از این سطل زباله‌های هوشمند 30هزار پوند و هزینه نگهداری و تعمییر آن نیم میلیون پوند است.

شرکت سازنده آن گفته این سطل‌های زباله  درباره نقاط ورود و خروج و مدت زمانی سپری‌‌شده در یک مکان توسط استفاده‌کنندگان تلفن‌های هوشمند و علائق اصلی آنها اطلاعات جمع آوری می کنند.

بنا به گزارش سی‌نت، هدف اولیه شرکت سازنده ثبت نام فروشگاه‌هایی که صاحب گوشی بازدید می‌کند،مدت زمان حضور در هر فروشگاه و مراجعه مجدد به آنجا بوده‌است.

کد خبر 226828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز