دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

اگر از آن دست دوستدار‌ان طبیعت هستید که زیر تیغ آفتاب تابستان بیشتر مایلید به دیدن یخچال پر از بستنی بقالی سر کوچه بروید تا اینکه در مسافرت شرشر عرق بریزید ما برای تغییر نظر شما بهره‌مندی از خنکای غارگردی و مشاهده دره‌های سبز مناطق کوهستانی کشور را پیشنهاد می‌کنیم.

غار

در این میان غار زینگان ایلام یکی از گزینه‌هایی است که نباید آن‌را زیاد در فهرست بلند‌بالای ندیده‌های ایران‌زمین منتظر نگه‌داشت. این غار در بخش صالح‌آباد از توابع مهران در استان ایلام قرار دارد و در وصف خنک بودن هوای آن همین بس که مردم محلی آن‌را به غار بهشت می‌شناسند، زیرا اختلاف دمای داخل غار با بخش بیرون از آن به بیش از 20درجه سانتیگراد می‌رسد.

در همان ابتدای ورود به این منطقه و در ورودی تنگه‌ای که امتدادش به غار می‌رسد آبچک‌هایی که از بالای کوه‌ها نشات می‌گیرند هیچ رهگذری را از نوازش خود بی‌نصیب نمی‌گذارند. همچنین این غار طبیعی روباز دارای صدها متر طول، آب فراوان، دهلیزهای آبگیر و قندیل‌های گوناگونی است و سرخس‌ها، جلبک‌ها، گل‌ها و گیاهان، رنگ‌سنگ‌ها و پیچ‌و‌خم غار گویی نقاشی طبیعی است که چشم‌ها را به مشاهده زیبایی فرامی‌خواند.

از سوی دیگر به یاد داشته باشید که غار یاد‌شده در منطقه ایلام که به عروس‌زاگرس معروف است قرار دارد. بنابراین پس یا پیش از بازدید از این غار می‌توانید بازدیدی از دره‌های شگفت، رودها و آبشارها، غارهای بی‌مانند و پر‌تعداد، کوه‌های سر به فلک کشیده، اقلیم‌های گوناگون آب‌و‌هوایی و فرهنگ جذاب خود ایلام داشته باشید. از سوی دیگر هر چند مسیر رسیدن به غار فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، نشانی‌اش سر‌راست است.

وقتی به صالح‌آباد ایلام برسید اهالی و تابلو‌ها راهنمای خوبی برای شما هستند. از صالح‌آباد تا ورودی غار فقط باید 5کیلومتر جاده خاکی را بپیمایید که با خودرو حدود 40دقیقه طول می‌کشد اما باقی مسیر مشکل خاصی ندارد. به هر روی اگرچه غار روباز زینگان برای بیشتر مردم کشور ناشناخته مانده است زیبایی بی‌مانند آن چنانچه مورد توجه آژانس‌های گردشگری برای برنامه‌های تابستانی قرار گیرد، می‌تواند این بخش از ایلام را به یکی از پرمخاطب‌ترین مناطق گردشگری ایران بدل کند.

کد خبر 226756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز