دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در اقدامی تازه درختان کهنسال روستاهای این جزیره را ثبت و شناسنامه دار می‌کند

شناسنامه برای درختان کهنسال قشم

به گزارش ایرنا، مدیرمحیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به دنبال دریافت پیشنهاد یکی از دهیاری‌های فعال جزیره مبنی بر ثبت و شناسنامه‌دار کردن درختان کهنسال روستاهای منطقه، محیط زیست سازمان منطقه آزاد با حمایت ژئوپارک جزیره قشم این طرح را به اجرا در می‌آورد.

سید محمد داخته افزود: رشد چشمگیر جامعه روستایی جزیره پهناور قشم و تغییر ساختار خانه‌ها و محله‌ها در سال‌های اخیر، اغلب موجب تخریب میراث کهن و قطع درختان سالخورده شده است، حال آنکه این درختان نه تنها میراث گرانبهای محیط زیست جزیره، که دربردارنده بخشی از تاریخ و هویت جامعه محلی محسوب می‌شوند.

داخته با تاکید براهمیت نگهداری از میراث سال‌های دورگفت: در راستای همسویی با رشد و توسعه فضاهای روستایی و شهری جزیره، حفظ درختان کهنسال در کنار سایر میراث سنتی به عنوان دغدغه‌ای همیشگی در دورنمای مدیریتی محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم جا داشته است.

وی، همکاری فعال مردم شهرها و روستاهای جزیره و دهیاری‌ها را برای اجرای این طرح حیاتی دانست و از مردم دعوت کرد با تماس با محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، به شماره ۵۲۴۳۰۹۳ و ژئوپارک قشم به شماره ۵۲۴۲۲۸۲کهن‌ترین درختان محل سکونت خود را به این دو اداره معرفی کنند.

کد خبر 226702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز