همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که معدل سنی کابینه یازدهم نقطه قوت آن است نه ضعف در پاسخ به انتقاد نماینده اردستان مبنی بر این که کابینه روحانی شرکت سهامی گفت: روحانی شخصیت های سیاسی، معتدل و انقلابی را بر اساس مشی اعتدال انتخاب کرده نه شرکت سهامی.

محمد شوهانی

به گزارش مهر، محمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه و کابینه پیشنهادی رئیس جمهور گفت: اعتدال یکی از واژه های پربار در فرهنگ سیاسی و دینی ماست که روحانی در فرایند مبارزات انتخاباتی خویش با تفسیر و بیان این واژه آن را تبدیل به یک ترمولوژی سیاسی کرد.

وی با بیان این که ادبیات تحریک آمیز موجب بسته شدن موقعیت های جامعه می شود، گفت: در جریان خلق حماسه سیاسی ملت ایران مشی اعتدال ریاست جمهوری موجب جلب اعتماد اکثریت مردم شد، حماسه سیاسی در زمان شدیدترین تحریم ها و مشکلات مردم شکل گرفت و مشارکت حداکثری ملت ایران لبیکی به فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه مسئولین باید در راستای وفاق ملی تلاش کرده و دولت جدید را برای حل مشکلات همراهی کنند. مجلس نیز باید دولت و کابینه جدید را همراهی کند و در این شرایط خاص با توجه به مشکلات داخلی و خارجی باید کمک کنیم تا کابینه هرچه زود تر تشکیل شود.

شوهانی افزود: کشور مدت ها از افراط و تفریط رنج برده و مردم امروز گفتمان اعتدال گرایی را برگزیدند ما نیز باید به کابینه اعتدال رای بدهیم تا از مردم دور نشویم.

نماینده مردم ایلام با بیان این که روحانی از ابتدای انقلاب مشی اعتدال را حفظ کرده است، گفت: تمام وزیران روحانی با مشی اعتدال سازگارند کمک کنیم تا کابینه اعتدال رای اعتماد بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که نگاه اعتدال تفاوتی با نگاه اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد، گفت: باید به کابینه روحانی اعتماد کنیم چون مردم و کشورهای خارجی نظاره گر ما هستند که مجلس تا چه اندازه به همکاری با دولت پایبند است.

شوهانی در ادامه وزن بالای علمی و تجربه وزیران پیشنهادی از نقاط قوت کابینه روحانی خواند و گفت: یازده نفر از کابینه روحانی از بهترین دانشگاه ها مدرک دکترا داشته و صاحب کتاب و مقاله داشتند.

وی در مورد برخی انتقادها در مورد بالا بودن میانگین سنی کابینه روحانی گفت: اگر رئیس جمهور افرادی بی تجربه را به عنوان وزیر انتخاب می کرد مورد انتقاد مجلس قرار می گرفت شاید در صورت قبلی نیز از افراد با تجربه استفاده می کرد این مشکلات به وجود نمی آمد.

وی ادامه داد: همه وزراء روحانی بپش از این تجربه وزارت یا معاونت وزرا را دارند و در خصوص تجربه نمره قابل قبولی را کسب می کنند.

شوهانی تصریح کرد: در حالی که کشور دچار مشکلات متعدد اقتصادی است ما نیازمند تشکیل کابینه با تجربه هستیم. معدل سنی کابینه نقطه قوت است نه نقطه ضعف، علم و تجربه نقطه قوت کابینه است زیرا وزرا پس از انتخاب از کسب تجربه و شناخت وزارت خانه خود نخواهد بود.

وی با بیان این که کجای جهان فرد بیست ساله را به عنوان وزیر انتخاب می کنند گفت: کابینه روحانی از انرژی جوانان حداکثر استفاده را خواهند کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به انتقاد بخشایشی نماینده اردستان مبنی بر این که کابینه روحانی شرکت سهامی است گفت: شخصیت های سیاسی معتدل و انقلابی بر اساس مشی اعتدال از سوی روحانی برای وزارت خانه ها انتخاب شده اند و این به معنای شکل گیری شرکت سهامی در کابینه تدبیر نیست.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از نمایندگان خواست تا به کابینه روحانی رای دهند.

کد خبر 226695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز