همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا «بدون هر ابهامی» کشتار کردهای سوریه توسط شبه نظامیان رادیکال تحت حمایت کشورهای خارجی که علیه دولت دمشق مبارزه می‌کنند، محکوم کنند.

سرگئی لاوروف

به گزارش پرس تی وی، لاوروف روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) در واکنش به کشتار ۴۵۰ غیرنظامی کرد در شمال سوریه به دست شبه نظامیان جبهه النصره که با القاعده در ارتباط هستند، این اقدام را «حمله تروریستی» خواند و از جامعه بین المللی خواست تا پیامی روشن و غیر مبهم در محکومیت کشتار غیرنظامیان در سوریه توسط نیروهای تحت حمایت کشورهای خارجی که علیه دولت بشار اسد مبارزه می‌کنند، صادر کنند.

راشا تودی روز چهارشنبه گزارش داد، اظهارات لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو و پس از مذاکرات با حنا تته وزیر امور خارجه غنا مطرح شد.

وی افزود: «این اولین گزارش از چنین جنایات نیست، اما ادامه خشونت و ناآرامی از حد معمول فراتر رفته است. روز گذشته حمله تروریستی جدیدی در دمشق روی داد. این حملات باید فورا متوقف شود.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از امتناع برخی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت جنایات برخی از گروه های مخالف در سوریه ابراز خشم کرد.

لاوروف تاکید کرد: «ما شاهد بی توجهی برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت حملات تروریستی در سوریه هستیم.»

وی افزود: «شرایط کاملا غیر قابل قبول است. هیچ سیاست دوگانه ای نمی‌توان در قبال تروریسم اتخاذ کرد.»

لاوروف همچنین بار دیگر تاکید کرد که مسکو از همه سازمان دهندگان کنفرانس بین المللی پیشنهادی در ژنو درخواست می‌کند تا راه حلی صلح آمیز برای بحران سوریه بیابند و فشار بیشتری علیه نیروهای مخالف اعمال کنند.

وی گفت: «من امیدوارم، آنهایی که بر مخالفان نفوذ دارند، آنان را متوجه کنند که آنان باید به جای به دست گرفتن قدرت، درباره کشورشان و آینده مردم شان فکر کنند.»

شبکه خبری عربی زبان العالم روز دوشنبه (۱۴ مرداد) گزارش داد که شبه نظامیان تحت حمایت کشورهای خارجی که علیه دولت سوریه مبارزه می‌کنند، به منطقه تل ابیض در منطقه کردنشین شمال سوریه حمله و ۳۳۰ زن و مرد مسن و همچنین ۱۲۰ کودک را به خاک و خون کشیده‌اند.

این کشتار یک هفته پس از آن صورت گرفت که شبه نظامیان النصره به دو روستای کردنشین در حلب حمله کرده و بیش از دویست تن را به گروگان گرفتند.

درگیری میان شبه نظامیان کرد و گروه های مسلح مرتبط با القاعده در هفته های اخیر در مناطق شمال و شمال شرقی سوریه گسترش یافته است. این درگیری ها پس از آن گسترش یافت که مبارزان کرد که با مداخله خارجی در سوریه مخالف هستند، توانستند شبه نظامیان را از چند منطقه بیرون کنند.

شبه نظامیان قدرتمند کرد در تاریخ ۳۰ جولای اعلام کردند که آنها به دنبال کشته شدن رهبر مخالفان کرد در منطقه، علیه گروه های شبه نظامیان مرتبط با القاعده در مناطق شمال شرقی سوریه موضع گرفته‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل، از زمان آغاز ناآرامی های سوریه در سال ۲۰۱۱، تاکنون بیش از یکصد هزار نفر کشته و در مجموع ۷.۸ میلیون نفر بی خانمان شده‌اند.

کد خبر 226290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز