همشهري‌آنلاين: رئیس‌جمهورهائيتي قصد دارد انتخابات پارلمانی به تاخیر افتاده را تا پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار کند.

martelly

بیل نلسون،سناتور آمریکایی بعد از دیدار با میشل مارتلی،رئیس‌جمهور هائیتی در جریان سفر چهار روزه خود به این کشور،این موضوع را به نقل از رئیس‌جمهور اعلام کرد.

پارلمان هائیتی 30 عضو دارد و این انتخابات علاوه بر مشخص‌کردن نمایندگان سنای هائیتی  برای تعیین چندین پست مربوط به شهرداری‌ها لازم است.

 قرار بود این انتخابات اواخر سال 2011 میلادی برگزار شود اما اختلاف بر سر یک قانون انتخاباتی این روند را متوقف کرد.

بنا به گزارش دیفند هائیتی،این قانون در حال حاضر در قصر ریاست‌جمهوری است و بایستی به مجلس منتقل می‌شد که تا به حال این اتفاق نیفتاده و بنا به گفته ژان ثولبرت الکسیس،رئیس مجلس این پنج‌شنبه قرار است این کار بالاخره انجام بشود.

هنوز هیچ تاریخ یا بودجه‌ای برای این انتخابات اعلام نشده است. از آنجایی که پارلمان هائیتی بدون رسیدن به حد نصاب فعالیت خود را انجام می‌دهد و دوره کاری یک سوم نمایندگان مجلس عوام این کشور اوایل سال آتی میلادی به پایان می‌رسد، به‌تاخیرانداختن بیشتر این انتخابات می‌تواند مشکلاتی را برای دولت مارتلی به‌وجود بیاورد.

یکی از سخنگویان دولتی، دیدار میان رئیس‌جمهوری هائیتی و این سناتور آمریکایی که چهارشنبه آخرین روز حضورش در هائیتی است، را تایید کرد اما به جزئیات مذاکره آنها اشاره‌ای نکرد.

رئیس‌جمهوری هائیتی برای برگزاری انتخابات تحت فشارهای بسیار زیاد بین‌المللی قرار دارد. 

کد خبر 226234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز