شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب سیاست مطبوعات حاوی دیدگاه‌های محمد جعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد در آخرین روز کاری دولت دهم منتشر شد.

کتاب «سیاست مطبوعات» منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق محمدزاده در این کتاب به پرسش‌هایی در خصوص تیراژ، تعطیلی مطبوعات، سانسور، سیاست‌های رسانه‌ای، آمار پایین شمارگان یا تیراژ مطبوعات، مشکلات محتوایی و کیفی، دلایل بی‌تفاوتی یا به تعبیر وی بی‌اعتمادی مردم به مطبوعات، فعالیت انجمن‌های صنفی، مهاجرت روزنامه‌نگاران، صف دریافت مجوز انتشار نشریه، یارانه‌های مطبوعاتی، فعالیت رسانه‌های خارجی، برخی از موضوعات مربوط به تبلیغات و ... پاسخ داده است.

وی در بخشی از این مصاحبه با بیان اینکه باید تلاش شود توقیف رخ ندهد، در خصوص اینکه چه کسی باید چنین تلاشی کند، اظهار داشت: کسی که مدیر مسؤول است، کسی که می‌نویسد، سردبیر و دبیر سرویس، کسی که نظارت می‌کند، مدیران اجرایی در کشور. حالا هرکدام نقشی دارند. من روزنامه‌نگار باید حواسم باشد تهمت نزنم، افترا نبندم و دروغ ننویسم.

مدیرمسؤول باید تلاش کند فضای اخلاقی بر رسانه‌اش حاکم باشد. مسؤولی که از او انتقاد می‌شود باید سعة صدر داشته باشد و خیلی زود برافروخته نشود.

وقتی انتقادی مطرح می‌شود، فکر نکنیم انتقاد، مخالفت یا دشمنی است. اگر انتقاد را از یک نشریه بگیریم دیگر چیزی از آن نمی‌ماند. انتقاد جان یک نشریه است.

روح یک نشریه، انتقاد است اما انتقاد همراه با انصاف. بنابراین آن کسی که مورد نقد منصفانه قرار می‌گیرد باید سعة صدر و قدرت تحمل خود را بیشتر کند و آن کسی که نظارت می‌کند با چشم باز بر مبنای موازین قانونی نظارت کرده و تحت فشار نباشد؛ براساس آگاهی از فضای مطبوعات و شناخت از جامعه رسانه‌ای نظارت کند.

آخرین معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی دولت دهم گفته است: اگر یک نشریه تعطیل شود، اولین آسیب برای مردم است، زیرا ما مردم را از یک فضای اطلاع‌رسانی محروم کرده‌ایم. بنابراین در حق مردم ظلم می‌شود. حالا این ظلم را چه کسی نباید بکند؟ همه، همه دست‌اندرکاران، یعنی از وزارت ارشاد و هیأت نظارت گرفته تا مدیرمسؤول و نویسنده نباید در حق مردم ظلم کنیم.

گفتنی است کتاب سیاست مطبوعات مصاحبه امیر عباس تقی‌پور، مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات با محمدجعفر محمدزاده است.

چاپ اول سیاست مطبوعات در 1000 نسخه با قیمت 4 هزار تومان در قطع پالتویی منتشر شده است.

بدین ترتیب، انتشارات سیمای شرق پس از انتشار کتاب‌های صراحت‌نامه اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سانسور متن مصاحبه مهدی کلهر مشاور اطلاع‌‌رسانی و رسانه‌ای سابق احمدی‌نژاد و دیپلماسی آخرین مصاحبه منوچهر متکی در کسوت وزیر امورخارجه، یکی دیگر از مصاحبه‌های ماهنامه مدیریت ارتباطات را منتشر کرد.

علاقمندان به این کتاب‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.prshop.irو همچنین تماس تلفنی با شماره تلفن‌های 88807453- 88898326 نسبت به سفارش و تهیه آنها اقدام نمایند.

کد خبر 225735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز