جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس در مراسمی که حزب الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت ترتیب داده بود حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان با حضور در مجتمع سید الشهداء، به طور زنده برای حاضران در مراسم روز قدس سخن گفت.

دبیر کل حزب الله لبنان که پس از مدت‌ها برای اولین بار شخصا در جمع حاضران در مجتمع سید الشهداء حضور یافت تاکید کرد: در اولین ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد و پس از ایشان نیز امام خامنه‌ای راه امام خمینی را در حمایت از قدس ادامه داد. هدف از این نامگذاری زنده نگه داشتن یاد قدس و مظالم ملت فلسطین در دل مسلمانان بود.

وی ادامه داد: من از همه شما متشکرم که امروز به دعوت امام خود (امام خمینی) پاسخ گفتید و در این مراسم حاضر شدید. همه باید بدانند که هیچ کس حق ندارد از یک ذره از خاک، آب، نفت و منطقه‌ای از مناطق فلسطینیان چشم بپوشد و فلسطین باید به طور کامل به صاحبان اصلی آن باز گردد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: نامگذاری اسرائیل از سوی امام خمینی به غده سرطانی به این معنی بود که اسرائیل همانند یک غده سرطانی رشد می‌کند و باید از بین برود چون اگر باقی بماند گسترش می‌یابد و باید آن را از بین برد.

نصر الله افزود: از بین رفتن اسرائیل به نفع تمامی کشورهای اسلامی و عربی است؛ از بین رفتن اسرائیل به نفع مصر، اردن، لبنان و همه کشورهای مسلمان و یک وظیفه ملی برای همه ما است. از بین بردن اسرائیل مسئولیت همه مسلمانان و کشورهای اسلامی است و کمترین مسئولیت ما در قبال خدا و ملت فلسطین کمک به فلسطینیان و به رسمیت نشناختن اسرائیل است.

دبیر کل حزب الله گفت: اولویت ما باید رویارویی با اسرائیل باشد اما متاسفانه جریانات منطقه باعث شده که برخی اولویت‌ها را فراموش کنند و دشمن نیز همواره در حال ایجاد شرایطی است تا نظر جهان اسلام را از فلسطین منحرف کند.

دبیر کل حزب الله در ادامه به نقشه دشمنان در منحرف کردن افکار عمومی جهان اسلام از مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: دشمن در طول تاریخ در حال توطئه برای به حاشیه کشاندن مساله فلسطین بوده و هست. در جریان جنگ در افغانستان و رویارویی با نیروهای شوروی تبلیغات بسیاری به راه افتاد و مسلمانان زیادی از کشورهای اسلامی به افغانستان رفتند تا علیه نیرو‌های شوروی بجنگند. گرچه ما با جنگیدن با نیروهای شوروی مخالف نیستیم اما در آن زمان نیز فلسطین به فراموشی سپرده شد.

سید حسن نصرالله افزود: اکنون نیز دشمن بی‌کار ننشسته است و با مطرح کردن توهماتی چون گسترش تشیع و خطر ایران سعی در منحرف کردن افکار عمومی از فلسطین و قدس دارد. آنها دشمن جدیدی خلق کرده‌اند و آن را خطر گسترش قدرت ایران، مجوسی‌ها، صفوی‌ها، فارس‌ها و اسامی از این دست، نامگذاری کرده‌اند.

وی گفت: مسلمانان باید بدانند که هر تانک یا هواپیمایی که برای ارتش‌های عربی به دلیل این دشمن ساختگی خریداری می‌شود به آمریکا و اسرائیل این اطمینان را می‌دهد که آن سلاح و پول خرج شده برای آن علیه اسرائیل به کار گرفته نمی‌شود. متاسفانه اکنون نیز کار به جایی کشیده شده که در برخی کشورهای عربی اسرائیل دیگر به عنوان دشمن شناخته نمی‌شود بلکه سعی می‌شود این دشمن ساختگی جای آن را بگیرد.

دبیر کل حزب الله در ادامه گفت: اکنون مساله دیگری نیز منطقه را فرا گرفته است و آن ایجاد تفرقه و درگیری طایفه‌ای در کشورهای عربی و اسلامی است. ما می‌گوییم پایان دادن به این اختلافات تنها با مذاکره و گفت‌وگو ممکن است و بس. منطقه ما با خطر بزرگی مواجه است اما من تاکید می‌کنم که ملت‌های ما با هوشیاری خود از این خطر عبور خواهند کرد.

وی با اشاره به نقش ایران و سوریه در دفاع از قدس گفت: ما از تلاش‌های فراوان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه در حمایت از فلسطین بسیار تشکر می‌کنیم و همه می‌دانیم که حمایت‌های این دو کشور از مقاومت باعث شد که اسرائیل بارها طعم شکست را بچشد.

دبیر کل حزب الله گفت: ما به عنوان حزب الله در کنار ارتش لبنان ایستاده‌ایم تا از کشور دفاع کنیم و دفاع از فلسطین رانیز وظیفه خود می‌دانیم.

سید حسن نصر الله برای اولین بار در تاریخ تاسیس حزب‌الله به جنبه مذهبی این حزب اشاره کرد و گفت: ما به عنوان یک حزب اسلامی، شیعی و اثنا عشری و مذهبی تاکید می‌کنیم که در کنار فلسطین و قدس شریف ایستاده‌ایم و به مسئولیت‌های خود در قبال فلسطین آن مقدار که بر عهده حزب الله است به خوبی عمل می‌کنیم. ما در راه مقاومت و دفاع از فلسطین شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم و تا تحقق اهداف خود به این شیوه ادامه می‌دهیم.

دبیر کل حزب الله لبنان سخنان خود را با فرستادن سلام به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به پایان رساند.

 

کد خبر 225585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز