همشهری آنلاین: حضور پرشور مردم روزه‌دار ایران در راهپیمایی روز قدس، زمینه ساز خلق حماسه‌ای بین‌المللی برای آزادی قدس شریف است.

روز قدس

به گزارش فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس، صبح امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز شد، که در این گزارش، اخبار به صورت لحظه به لحظه بروز می‌شود.

پیش از آغاز رسمی مراسم در تهران اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران بودند.

راهپیمایان تهرانی شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و ... سر می‌دهند.

هم‌اکنون اقشار مختلف مردم از میادین اصلی شهر از جمله میدان‌های انقلاب، فردوسی، هفت‌تیر و منیریه در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران هستند.

همچنین قرار است در پایان مراسم راهپیمایی تهران، محمود احمدی‌نژاد به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها و آیت‌الله سید‌احمد خاتمی نیز به عنوان خطیب نماز جمعه تهران به ایراد سخنرانی بپردازند.

* اجرای برنامه با عنوان «حماسه مقاومت و بیداری»

به همت شهرداری تهران برنامه‌های متنوعی در مسیر راهپیمایان قرار گرفته است که یکی از این برنامه‌ها در چهاراه ولیعصر با عنوان «سرزمین فلسطینیان، فلسطین و حماسه مقاومت و بیداری» در چهارراه ولیعصر به اجرای برنامه می‌پردازند.

بر این اساس در این جایگاه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که یکی از آنها اجرای حامد زمانی خواهد بود.

* راهپیمایان تهرانی به کمک نیازمندان و مردم مظلوم فلسطین شتافتند

راهپیمایان تهرانی پرچم‌هایی به رنگ کشورمان و همچنین پرچم کشورهای لبنان و سوریه را در دست دارند.

مردم خدا جو و روزه‌دار تهرانی کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در شعبات مستقر به کمیته امداد در مسیرهای راهپیمایی به ایتام و نیازمندان و همچنین مردم مظلوم فلسطین اهدا می‌کنند.

* پرچم‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی زیر پای راهپیمایان تهرانی

راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ایرانی می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد»، «مرگ بر صهیونیسم» و .. انزجار خود از سیاست‌های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

پرچم‌های آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس در مسیر راهپیمایی روز قدس زیر پای مردم قرار دارد.

* حرکت نمایشی چند ورزشکار با توپ فوتبال در حاشیه راهپیمایی

چند تن از جوانان ورزشکار همزمان با آغاز راهپیمایی روز قدس طی حرکت‌های نمایشی با توپ فوتبال حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام داشتند.

این ورزشکاران طی حرکت‌های نمایشی با توپ فوتبال حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام داشتند.

ورزشکاران که حرکات ورزشی خود با توپ را به صورت روپایی دنبال می‌کنند، جوانان هشت تا 25 ساله هستند که قرار است تا میدان فلسطین تهران به این حرکت نمایشی خود ادامه دهند.

* تاکید راهپیمایان تهرانی بر تحریم کالاهای صهیونیستی

راهپیمایان تهرانی با حمل پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده «بهای گلوله دشمنان خود را نپردازیم» خواستار تحریم کالاهای صهیونیستی توسط مسلمانان جهان شدند.

راهپیمایان تهرانی با حمل تصاویری از کالاهایی از قبیل نستله، کوکاکولا،اینتل و بر خی دیگر از محصولات صهیونیستی خواستار عدم استفاده مسلمانان از این کالاها شدند.

تحریم کالاهای صهیونیستی یکی از مطالبات مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان در روز قدس همواره بوده است.

* پرچم حزب الله و فلسطین در دست راهپیمایان

چند موتورسوار همراه فرزندان خود پرچم حزب الله را تکان می‌دهند و کودکانی که با لباس عربی، تصاویر کودکان فلسطینی را در دست گرفته‌اند نیز به راهپیمایی آمده است.

همچنین اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پرچم حزب الله و تصاویر فلسطینیان که شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند.

* عسگراولادی: مقاومت پیام همیشگی روز قدس است

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در حاشیه مراسم روز قدس امسال و در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اتحاد با مسلمانان را مهمترین محور روز قدس عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا با طرح سازش به دنبال ایجاد فرصت برای اسرائیل است.

عسگراولادی تاکید کرد: پیام همیشگی روز قدس مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

* راهپیمایان تهرانی خواستار محاکمه سران فتنه شدند

جمعی از راهپیمایان تهرانی در حوالی چهار‌راه ولیعصر و تقاطع خیابان‌های انقلاب و وصال با سر دادن شعار «سران فتنه باید محاکمه شوند» خواستار برخورد دستگاه قصایی با آنها شدند.

* حمایت دانشجویان ایرانی از دولت و ملت سوریه در راهپیمایی

گروهی از دانشجویان ایرانی که به راهپیمایان تهرانی پیوستند با حمل پرچم کشور سوریه حمایت خود را از دولت و ملت سوریه اعلام کردند.

این دانشجویان با سر دادن شعار «مرگ بر آل خلیفه و آل سعود» از دخالت نظامی برخی کشورهای عربی در امور سوریه انتقاد کرده و خواستار رعایت موازین حقوق بشری توسط کشورهای عربی شدند.

این دانشجویان پلاکاردهایی در اختیار دارند که مضمون آن اعتراض به دولت عربستان، قطر و‌اردن به دلیل حضور نظامی در سوریه است.

این گروه از دانشجویان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل در حال عزیمت به سمت دانشگاه تهران هستند.

* حضور کلیمیان در راهپیمایی روز قدس

کلیمیان تهرانی نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

گفتنی است در این راستا همایون سامه یح، رئیس انجمن کلیمیان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کلیمیان تهرانی از مقابل کنیسه ابریشمی راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: جامعه کلیمیان تهران با حضور در این راهپیمایی، هر نوع استبداد ، استکبار و زورگویی به قشرهای ضعیف در دنیا به ویژه زورگویی به مردم فلسطین را محکوم می کنند.

سامه یح در پایان نیز به همزمانی راهپیمایی روز قدس با آغاز مذاکرات سازش گفت: این مذاکرات همانند قبل نتیجه ندارد و غرب فقط به فکر تامین منافع دائمی خود است.

* تقدیر استاندار تهران از حضور پرشور مردم در راهپیمایی

مرتضی تمدن استاندار تهران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از حضور آگاهانه و هوشیارانه مردم تهران در ساعت اولیه راهپیمایی تهران تقدیر کرد.

وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس همیشه همراه با بصیرت و شعور بوده است و امسال نیز همچون سالهای گذشته شاهد راهپیمایی باشکوهی از سوی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ملت ایران تاثیرات بین‌المللی خواهد داشت گفت که رژیم صهیونیستی پیش از گذشته منزوی شده است.

* جوانی: اسرائیل از صفحه روزگار محو می‌شود

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ملت ایران پیش از سه دهه است که با نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره) راهپیمایی کرده و در حمایت از ملت فلسطین حضور مداومی داشته‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این حضور حماسی نشان می‌دهد که ملت ایران از حرکت در این مسیر خسته نشده و عزم و اراده‌اش روز به روز مستحکم‌تر می‌شود و این راه را تا رهایی قدس شریف ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه شعار ملت ایران همراه با شعور است، اظهار داشت: این شعور نیز همراه با عزم و اراده برای قدس شریف است؛ امروز به خاطر این مقاومت و پایداری روز قدس یک روز جهانی شده و در سراسر جهان ملت‌های آزادیخواه و عدالتخواه و طرفدار محرومین با وحدت کلمه در صحنه حاضر هستند و این از افتخارات ملت ایران است که در این راه پیشگام بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: روزی خواهد رسید که اسرائیل محو شده باشد و آزادیخواهان در قدس شریف به نماز بایستند.

* ‌شریف: بیداری اسلامی ستون رژیم صهیونیستی را بهم ریخته است

رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در جمع راهپیمایان تهرانی در چهار راه ولیعصر (عج) اظهار داشت: 34 سال است که ملت ایران به ندای امام خمینی (ره) لبیک می‌گویند.

وی تصریح کرد: در سالهای اول که ملت ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کردند، دغدغه شان این بود که چه کمکی به ملت فلسطین می‌کند و ما در طی سالهای گذشته شاهد بودیم متاثر از این حمایت‌ها فلسطین توانست روی پای خود بایستد و اولین شکست‌های نظامی را به اسرائیل تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید ارزش این حضور را نادیده بگیریم، افزود: تاثیر حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس بر روی ملت فلسطین غیر قابل انکار است.

شریف افزود: موج بیداری اسلامی در سالهای قبل آغاز شده که اولین پیامدش بهم ریختن ستون رژیم صهیونیستی بوده است.

* احمدی‌نژاد به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در آخرین حضور خود در مراسم راهپیمایی روز قدس در کسوت رئیس‌جمهور از خیابان 12 فروردین وارد خیابان انقلاب شد و به خیل مردم پیوست.

احمدی‌نژاد قرار است در این روز و پیش از خطبه‌های نماز جمعه صحبت کند.

* باهنر: آزادی قدس از ابتدا استراتژی جمهوری اسلامی بوده است

محمد‌رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به حضور گسترده روزه‌داران ایرانی در راهپیمایی روز قدس گفت: آزادی قدس شریف از استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بوده است و همواره در روز قدس مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس بر این استراتژی تاکید می‌کنند.

نایب رئیس مجلس حمایت از فلسطین را موجب افتخار ملت ایران دانست و افزود: دشمنان فلسطین و مقاومت آنقدر ضعیف شده‌اند که امروز حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می‌کنند درحالی که این افراد در قبال جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین سکوت کرده‌اند.

* دیوارنویسی روزه‌داران تهرانی برای ملت مظلوم فلسطین

تجمع‌کنندگان تصاویری از کودکان فلسطینی کشته شده در حملات رژیم صهیونیستی در دست داشته و خواستار برخورد مجامع بین‌المللی با جنایات این رژیم شدند.

در حاشیه این مراسم در حوالی چهارراه ولیعصر(عج)، راهپیمایان تهرانی دلنوشته‌های خود را بر روی دیواری که در این مکان تعبیه شده، می‌نویسند.

روزه‌داران تهرانی در برخی دلنوشته‌های خود نوشتند: «اسرائیل باید از بین برود»، «سرزمین فلسطین برای فلسطینیان»، «القدس لنا»، «نه سازش، نه تسلیم، مبارزه تا رهایی قدس».

* هشدار روزه‌داران تهرانی به اهانت‌کنندگان به صحابه پیامبر (ص)

جمعی از راهپیمایان تهرانی در حوالی چهارراه ولیعصر تهران با در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون توهین به ساحت پیامبر را محکوم می‌کنیم، مقابل توهین‌کنندگان به یاران پیامبر می‌ایستیم و سر دادن شعارهایی با این مضمون انزجار خود از توهین به ساحت صحابه پیامبر اسلام را اعلام کردند.

* غضنفرآبادی: مجلس انقلابی نباید در قبال حضور خاتمی در تحلیف سکوت کند

حجت‌الاسلام موسی غنضفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی که به خیل عظیم تهرانی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس پیوسته بود، در گفتگو با خبرنگار فارس، حضور مردم در این راهپیمایی را مومنانه، آگاهانه، انقلابی و هوشیارانه توصیف کرد.

وی افزود: ملت ایران ثابت کرده است که تا آزادی قدس شریف، دست از حمایت فلسطین نخواهد کشید و تا نابودی رژیم صهیونیستی از فلسطین حمایت خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور احتمالی خاتمی در مراسم تحلیف روحانی در مجلس گفت: اگر آقای خاتمی در مراسم تحلیف حضور یابد قطعا با واکنش مجلس همراه خواهد شد.

غضنفرآبادی ادامه داد: اگر مجلس انقلابی باشد نباید در قبال حضور خاتمی سکوت کند چرا که خاتمی هنوز توبه نکرده و از سران فتنه به شمار می‌آیید.

کد خبر 225510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز