همشهری آنلاین: سفیر ایران در روسیه تأکید کرد، رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور جدید ایران برای نخستین بار در ماه سپتامبر در شهر بیشکک قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که رسانه‌های خبری ایران و روسیه هفته گذشته اعلام کرده بودند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه اوت به ایران سفر خواهد کرد تا در خصوص مذاکرات هسته‌ای با حسن روحانی رایزنی کند ولی سفیر ایران در مسکو این گزارش‌ها را تکذیب کرده است.

سید محمود رضا سجادی سفیر ایران در روسیه در کنفرانسی خبری تأکید کرد: این گزارش‌ها نادرست است و نخستین مذاکرات پوتین و روحانی در حاشیه نشست 6 کشور عضو سازمان همکاری شانگهای که 13 سپتامبر در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد، انجام می‌شود.

قدرت‌های جهانی امیدوارند تا با انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس جمهور جدید ایران توافق‌های تازه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای تهران حاصل شود.

ایران تاکنون بارها تأکید کرده است که هدف اصلی از غنی‌سازی اورانیوم تنها تولید سوخت هسته‌ای و اهداف پزشکی و دارویی است. آخرین دور مذاکرات هسته‌ای مقام‌های ارشد ایران و گروه 1+5 در ماه آوریل در قزاقستان برگزار شده است. دیپلمات‌های غربی بر این باورند که قدرت‌های جهانی باید پیش از تعیین زمان دقیق برای انجام مذاکرات جدید هسته‌ای، تا تشکیل دولت جدید ایران منتظر بمانند.

سجادی دراین‌باره تصریح کرد: بی‌شک باید اجازه دهید تا دولت جدید ایران تشکیل شود. ولی ما به‌هرحال برای انجام مذاکره آماده هستیم.

کد خبر 225480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز