همشهری آنلاین: آذرمبارکی کارگردان نمایش "رویای خاکستری، رویای رنگی " که در بخش کودک و نوجوان دومین جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، ویژگی نمایش اش را حضور دانش آموزان دبیرستانی در مراحل طراحی، ساخت عروسک ها و همین طور عروسک گردانی آن بیان کرد.

نمایش عروسکی

به گزارش همشهری آنلاین، این کارگردان و مدرس تئاتر گفت: برای برگزاری جشنواره تئاتر شهر در این شرایط، و با محدودیت مالی برگزاری این جشنواره غنیمت است و باید به مسئولان آن اجازه حرکت داد.

وی ادامه داد: نگه ‌داشتن چنین جشنواره‌ای در این شرایط محدودیت بودجه کار سختی است.

در جشنواره‌های دیگر به موضوعاتی که درباره انسان و شهر و طبیعت اهمیت نمی‌دهند و شاید بتوان گفت که این مضامین جایگاهی در جشنواره‌های مختلف ندارد به همین دلیل جشنواره تئاتر شهر فرصت مغتنمی برای پرداختن به این موضوعات است.

مبارکی که از دو تکنیک تاپ تیبل و سایه را برای اجرای نمایشش استفاده کرده گفت: این نمایش را به همراه دانش‌آموزان سال اول و دوم دبیرستان نرجس منطقه 6 به اجرا درآورده ام.

در مسابقات فرهنگی هنری آموزش پرورش نیز به مرحل کشوری راه پیدا کرده است.

او افزود: «این گروه برای اجرای این نمایش از آبان ماه سال گذشته تا آخرین جمعه اردیبهشت امسال هفته‌ای یک بار 9 ساعت تمرین کردند و دانش‌آموزان این گروه در تمامی مراحل طراحی و ساخت عروسک‌ها شرکت داشتند.

به گفته مبارکی مدیر مدرسه معصومه نورمحمدی هم کمک فراوانی به من برای به اجرا رسیدن این نمایش داشتند.

اعضای گروه بر تمامی این کارها تسلط پیدا کرده بودند و متریال را به خوبی می‌شناختند».

این کارگردان درباره هدف از نوشتن این نمایش توضیح داد: «هدف از نوشتن این بود که تماشاگران را به نگهداری از طبیعت و محیط زیست توجه بدهم.

شاید یکی از علت‌های اصلی انتخاب این طرح این بود که طبیعت را دوست دارم و چون تکنیکی که بیشتر با آن کار می‌کنم اوریگامی است، بیشتر به هدر ندادن کاغذ اهمیت می‌دهم.

از هر 13 درخت یک تن کاغذ به دست می‌آید و با یک پروسه بسیار پرهزینه به دست ما می‌رسد اما ما به راحتی آن را از بین می‌بریم.

کارگردان نمایش "رویای خاکستری، رویای رنگی" ادامه داد: «در این نمایش تماشاگران کودک می‌فهمند که باید برای رسیدن به رویاهای خود تلاش کنند و مثل بعضی آدم‌ها نباشند که برای برآورده شدن آرزوهایشان هیچ تلاشی نمی‌کنند.

آنها از درختان که هر روز تغییر می‌کنند و قد می‌کشند و بلندتر می‌شود رشد و بالندگی را یاد می‌گیرند».

کد خبر 225309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز