همشهری آنلاین: آیت‌الله سبحانی، با بیان این‌که «امام علی(ع) برای پیرمردان مسیحی نیز حقوق بازنشستگی تعیین می‎کردند» گفت: متن حقوق بشری که امام علی(ع) در سیره و همچنین نامه مالک اشتر بیان کرده است در هیچ متن حقوقی در جهان و حتی متن منشور حقوق بشر مصوب 1946 به چشم نمی‌خورد

دین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران، افزود: از این نظر باید حضرت علی (ع) را بانی حقوق بازنشستگان قلمداد کرد، زیرا ایشان برای همه موجودات و انسان‎ها با هر رنگ، نژاد و دین و آئینی احترامی خاص قائل بودند.

وی یادآور شد: مدعیان حقوق بشر امروز در سوریه به بهانه اینکه این کشور از مقاومت در مقابل اسرائیل حمایت می‌کند جنگ‌افروزی می‌کنند و روزی نیست که مردم را در سراسر جهان به کشتن ندهند.

آیت‌الله سبحانی آیه 61 آل عمران و یا آیه مباهله را یکی دیگر از جلوه‌های کمال و عظمت حضرت قلمداد کرد و گفت: خداوند در این آیه کد بسیار مهمی را به بشر می‎دهد و ایشان را جان پیامبر، خطاب می‌کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: ایشان در سوره احزاب در آیه تطهیر و سوره غافر و مومن و هل اتی به همراه سایر اهل‌بیت(ع) چهره درخشانی از مخلوقی بی‎نظیر در نظام خلقت را به تصویر می‎کشد، ولی متاسفانه قدر این انسان بزرگ و با کرامت را کسی ندانست.

به گفته وی مقام ایشان به حدی است که حتی بسیاری از علمای منصف اهل سنت نیز با زبان خود مطالبی را بیان کردند که اگر کسی کمی انصاف داشته باشد دیگر جایی برای فکر کردن به جز علی(ع) در ذهنش جای نمی‎گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به شیوع مرگ ناگهانی در جامعه به دلیل ازدیاد فساد، اظهار کرد: باید در شب قدر از گناهان و معاصی توبه جدی کرد زیرا این شب، شب عظیمی است که امام زمان(عج) کلیات پرونده انسان را امضا می‎کند و انسان باید در این شب با دعا و تصمیم جدی که به خدمت حضرت و خداوند عرضه می‎کند، خود را در بین نجات یافتگان قرار دهد.

وی با بیان این‌که «ملائکه و حضرت روح در این شب به مقصد زیارت امام زمان(عج) به زمین فرود می‎آیند» تصریح کرد: فرشتگان با چشم بزرخی دیده می‎شوند و بسیاری از بزرگان و عارفان و علما و انسان‎های وارسته آنها را دیده و می‎بینند.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگر سخنان خود به مراتب کمال و جایگاه امام علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ایشان همچون حضرت عیسی(ع) در خانه خدا متولد شدند؛ ایشان در کعبه و عیسی(ع) در بیت‎اللحم؛ با این تفاوت که خداوند از بهشت برای مادرشان غذا آوردند و به حضرت مریم که از زنان معصومه تاریخ است امر کردند که برای تهیه غذا پس از زایمان از درخت خرما، غذای خود را تهیه کند.

کد خبر 224998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز