گروه حوادث: مرد مسلح پس از قتل 6نفر در شهر میامی آمریکا، 2 نفر را گروگان گرفت اما پیش از اینکه به آنها آسیبی برساند، به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

حوادث خارجی

 این حادثه عصر جمعه گذشته به وقت محلی در آپارتمانی در شهر میامی در جنوب ایالت فلوریدا رخ داد. تیرانداز، مردی 42ساله به نام پدرو وارگاس بود که ابتدا آپارتمانی را که با مادرش در آنجا زندگی می‌کرد، به آتش کشید و سناریوی مرگبار خود را آغاز کرد.

2 مدیر مجتمع مسکونی(مردی 78ساله و همسر 68ساله اش) وقتی متوجه دودی شدند که از آپارتمان طبقه چهارم به هوا بلند شده بود، با عجله خودشان را به این آپارتمان رساندند اما به محض حضورشان در مقابل آپارتمان، پدرو وارگاس که انگار انتظارشان را می‌کشید، از در خارج شد و با سلاحی که در دست داشت آنها را به گلوله بست.

این زوج سالخورده نخستین قربانیان مرد تیرانداز بودند و بقیه ساکنان با شنیدن صدای گلوله، پلیس را در جریان قرار دادند. مرد تیرانداز پس از آن به داخل خانه که قسمتی از آن در آتش می‌سوخت برگشت و خود را به بالکن پشتی آپارتمان رساند؛ جایی که مشرف به خیابانی بود که نیروی اورژانس و پلیس قصد داشتند از آنجا خود را به محل حادثه برسانند.

پدرو وارگاس سپس شروع به تیراندازی به سوی عابران کرد که در این میان مردی در مقابل پارکینگ خانه‌اش هدف گلوله‌های سرگردان قرار گرفت و جانش را از دست داد. مرد جنایتکار پس از شلیک حدود 20گلوله از آپارتمان خارج شد و خودش را به طبقه سوم رساند. او با لگد، در آپارتمانی که خانواده‌ای 3 نفره در آنجا زندگی می‌کردند را شکست و وارد آنجا شد. لحظاتی بعد صدای شلیک گلوله‌های پی در پی دوباره فضای ساختمان را پر کرد و مرد تیرانداز زن و شوهری میانسال را به همراه دختر 17ساله آنها که در این آپارتمان بود، به قتل رساند. پس از این جنایت بود که نیروهای پلیس از راه رسیدند و ساختمان را محاصره کردند.

در این میان پدرو پس از خروج از آپارتمان قربانیانش، شروع به تیراندازی به سوی پلیس کرد و خود را به طبقه پنجم رساند و با گروگان گرفتن 2 نفر در آنجا، در آپارتمان آنها سنگر گرفت. از همان زمان بود که تیم مذاکره پلیس وارد عمل شد. این مذاکرات تا ساعت 2بامداد به طول انجامید اما وقتی هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد، تیم ضربت عملیات غافلگیرانه خود را شروع کردند و با هجوم به آپارتمان مورد نظر، مرد تیرانداز را به ضرب گلوله از پای درآوردند.

به گزارش رویترز، کارل زاگبی، سخنگوی پلیس روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همه این حوادث زمانی رخ داد که مادر پدرو وارگاس برای دیدن اقوامش، خانه را ترک کرده بود. وی ادامه داد: در مجتمعی که حادثه در آنجا رخ داد، حدود 90خانواده زندگی می‌کنند که بیشترشان اسپانیایی هستند. زاگبی با اشاره به نجات 2 گروگان مرد مسلح، تأکید کرد: در این عملیات بیش از 100نیروی پلیس شرکت داشتند و هنوز از انگیزه مرد مسلح برای ارتکاب این جنایت هولناک، سرنخی به دست نیامده‌است.

کد خبر 224987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز