همشهری آنلاین: یک پزشک طب سنتی و اسلامی گفت: شیر، خرما، عسل و مقداری ارده می‌تواند غذای مفیدی برای سحری باشد.

شیر و خرما، عسل و ارده؛ بهترین تغذیه برای وعده سحری

حجت‌الاسلام مهدی محمد قلی‌زاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اضافه کرد: مصرف غذاهای پرچرب و پرادویه باید کم شود چون هضم این غذاها سنگین بوده و نیاز به آب بیشتری دارند و تشنگی انسان را بیشتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمک، خرما، آب داغ، حلوا و فرنی برای افطار مصرف شود، اظهار کرد: افطاری باید با مقداری نمک شروع شود چون نمک دهان را ضدعفونی می‌کند و بعد از آن خرما که در مرحله اول قند بدن را تامین می‌کند.

وی با اشاره به مثلث تغذیه که شامل حبوبات، پروتئین و سبزیجات است، تاکید کرد: این مواد حتما باید در سفره افطاری روزه‌داران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قلی‌زاد تصریح کرد: مصرف میوه‌های آبدار مثل هندوانه برای افراد گرم مزاج و خربزه برای افراد گرم مزاج و سرد مزاج به تامین آب بدن کمک می‌کند که باید بین وعده شام و خواب مصرف شود.

وی اظهار کرد: برخلاف نظر بعضی مردم که تصور می‌کنند نوشیدن چای در رفع تشنگی در طول روز موثر است باید توجه داشت که نوشیدن چای سردی می‌آورد و آهن بدن را جذب می‌کند و بدن نیاز به آهن پیدا می‌کند.

پزشک طب سنتی و اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: به جای نوشیدن چای باید از دم کرده‌های طبیعی مانند گل گاوزبان، لیمو، پونه و آب داغ که می‌توان آن را با مقدار گل سرخ طعم‌دار کرد استفاده شود.

کد خبر 224907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز