شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری‌انلاین: انتخابات پارلمان کویت صبح امروز شنبه 5 تیر آغاز شد.

kuweit election

این اولین بار است که انتخابات در کویت در ماه رمضان برگزار می شود.

بنا به گزارش الجزیره،کار رای‌گیری که از ساعت 8 صبح به‌وقت محلی آغازشده، 12 ساعت طول خواهد کشید. آرا اخذشده به‌صورت دستی شمارش خواهد شد و گفته می‌شود نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کویت نیمه شب منتشر شود.

مردم این کشور امیدوار هستند پارلمان جدید کشورشان بتواند به بحرانی که از چند ماه پیش ثبات سیاسی این کشور نفت‌خیز حاشیه خلیج فارس را تحت تاثیر قرار داده است، پایان دهد.

در هشت ماه اخیر این دومین بار است که مردم کویت برای انتخاب نمایندگان جدید پارلمان کشورشان به پای صندوق های رای می روند.

حدود 300 نامزد از جمله هشت زن در انتخابات پارلمانی امروز کویت برای تصدی کرسی‌های پارلمان رقابت می‌کنند. چهار تن از نامزدهای انتخابات امروز کویت گرایش های لیبرال دارند و شماری از آنها نمایندگان قبایل و گروههای قومی کویت هستند.

در آستانه انتخابات پارلمانی کویت که در هفت سال اخیر ششمین دوره آن محسوب می‌شود، احزاب و گروه‌های سیاسی اصلی جناح مخالف این کشور بار دیگر تاکید کردند در اعتراض به تغییر قانون انتخابات کشور، انتخابات پارلمانی را تحریم می کنند .


در انتخابات امروز کویت حدود 100 شعبه اخذ رای فدرنظر گرفته‌شده که در آنها بخش‌های جداگانه‌ای برای رای‌دادن مردان و زنان مشخص شده است.

جمعیت بومی کویت یک میلیون و 230 هزار نفر است که از این تعداد تنها 400 هزار نفر شرایط شرکت در انتخابات را دارند.

سن قانونی برای شرکت در انتخابات کویت 21 سال است و ماموران پلیس و نیروهای نظامی حق رای‌دادن ندارند. زنان کویت کمی بیش از 53 درصد از رای‌دهندگان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 224757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز