همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با اعلام اینکه اولین نیاز اصولگرایی در شرایط کنونی مهار کردن جریان‌های تندرو است، گفت: افراطیون اصولگرا به هر نحو ممکن به جایگاه شیخوخیت ضربه زدند، از این‌رو احیای این جایگاه امری محال است.

کاظم جلالی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی‌بر تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی در آینده نزدیک، گفت: به طور حتم اصولگرایی یک جبهه است، از این رو جبهه را نمی‌توان در قالب یک حزب فراگیر خلاصه کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است، ادامه داد: اگر در بین اصولگرایان یک حزب تشکیل شده و افراد با این مشی در این حزب بگنجند، تشکیل حزب فراگیر کاری مثبتی است، اما تصور اینکه با تشکیل این حزب مشکل تشتت اصولگرایی رفع می‌شود، این تفکر غلط و بلندپروازانه است.

وی با بیان اینکه تجربه تشکیل حزب جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط زمانی آن دوران روشن‌کننده آینده حزب فراگیر است، تصریح کرد:‌ به هیچ وجه نمی توان به ایجاد حزب فراگیر اصولگرایی در شرایط کنونی دل بست.

وی ادامه داد: اصولگرایی یک طیف است، بخشی از طیف اصولگرایان در طول هشت سال گذشته با به قدرت رسیدن نشان دادند که همیشه به‌دنبال حذف بقیه بوده‌اند، از طرف دیگر این افراد و جریان‌ها خودشان را همیشه معیار و شاخص کامل اصولگرایی می‌دانند و هر کسی را که ذره‌ای به عملکرد آن‌ها نقد داشته باشد بلافاصله به خروج از جبهه اصولگرایی متهم می‌کنند.

جلالی با اعلام اینکه اولین نیاز اصولگرایی در شرایط کنونی مهار کردن جریان‌های تندرو است، تصریح کرد:‌ با حضور و فعالیت جریان‌های تندرو جبهه اصولگرایی آسیب می‌بیند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر ضرورت احیای شیخوخیت در جبهه اصولگرایی، افزود: متأسفانه افراطیون اصولگرا در هشت سال گذشته به هر نحو ممکن به جایگاه شیخوخیت ضربه زدند.

وی با اعلام اینکه در جریان اصولگرایی احیای موضوع شیخوخیت کاری دشوار و محال است، تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که جریان‌های تندرو اصولگرایی در چند سال اخیر شخصیت‌ها و رجال این جبهه را مورد حملات خود قرار داده و واقعا آبروی بخشی از شخصیت‌های بزرگ جبهه اصولگرایی را بردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، افزود:‌ خوشبختانه اکثریت این جبهه را اصولگرایان عقلانی و معتدل تشکیل می‌دهند، از این رو افرادی با این خصوصیات باید سکان‌دار جبهه اصولگرایی شوند.

کد خبر 224734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز