گروه حوادث: تازه‌ترین گزارش‌ها از حادثه مرگبار قطار در اسپانیا حاکی از آن است که این قطار در هنگام حادثه، دوبرابر حد مجاز، سرعت داشته است.

حوادث  خارجی

در حال حاضر پلیس سرگرم بازجویی از راننده این قطار است که در بیمارستان بستری شده تا دلیل سرعت بالای قطار مشخص شود.قطار مسافربری متعلق به شرکت راه‌آهن رنفه عصر چهارشنبه گذشته با 218مسافر در مسیر مادرید به فرول در حرکت بود که در نزدیکی شهر سانتیاگودکومپوستلا از ریل خارج شد. شدت این حادثه به حدی بود که از آن به‌عنوان بدترین حادثه قطار در 40سال گذشته در اسپانیا یادشده است.

به‌دنبال این حادثه، واگن‌های قطار پس از خارج شدن از ریل با دیواره‌های بتنی کنار خطوط راه‌آهن برخورد کردند و درهم‌تنیده شدند. ساعت‌ها طول کشید تا نیروهای امدادی که راهی محل حادثه شده بودند، توانستند مجروحان را به بیمارستان منتقل کنند و بقایای اجساد قربانیان را از داخل واگن‌های قطار بیرون بکشند. مقامات بیمارستانی اعلام کردند که پس از این حادثه دست‌کم 130نفر به بیمارستان منتقل شدند که در حال حاضر 90نفر در آنجا بستری هستند و حال 30نفر از آنها در شرایط بحرانی است به همین دلیل احتمال افزایش آمار قربانیان وجود دارد. همچنین گزارش شده که این حادثه جان 80نفر را گرفته است که شاید شناسایی برخی از اجساد به‌دلیل اینکه چیز زیادی از آنها باقی نمانده، طول بکشد.

پس از این حادثه، تحقیقات برای مشخص شدن علت خروج قطار از ریل شروع شد. خولیو گومز پومار، رئیس شرکت راه‌آهن رنفه که قطار حادثه دیده متعلق به آن است، به خبرنگاران گفت: آنچه مسلم است، اینکه قطار نقص فنی نداشته است. وی ادامه داد: راننده قطار مردی 52ساله به نام فرانسیسکو خوزه است که 30سال تجربه کار در این شرکت را داشته است و در حال حاضر در بیمارستان بستری و تحت نظر مأموران پلیس است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قطار در محلی که محدودیت سرعت 80مایل در ساعت داشته، با سرعتی دوبرابر در حرکت بوده است و حال مهم‌ترین سؤال این است که چرا سرعت قطار اینقدر بالا بوده است؟ در میان کشته‌شدگان این حادثه یک آمریکایی نیز به چشم می‌خورد و این در حالی است که مجروحان از ملیت‌های مختلف هستند. درحالی‌که تحقیقات کارشناسان برای مشخص شدن علت اصلی این حادثه ادامه دارد، ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا، در این کشور 3روز عزای عمومی اعلام کرده است. پیش از این، در سال 1972در حادثه قطار آندالوسیا 76 تا 86 نفر کشته شده بودند.

کد خبر 224671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز