همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد بازی در لیگ امارات باعث می‌شود فقط جیب بازیکنان ایرانی بیشتر پر شود.

به گزارش فارس، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه امروز ورزش و مردم حضور یافت. وی در گفت‌وگو با مجری برنامه به سوال‌های زیر پاسخ داد.

  • قبول دارید دیگر کم کم یک رئیس فدارسیون 6 دانگ می‌شوید؟

وقتی به 6 دانگ نزدیک می‌شویم باید کم کم کنار برویم.

  • دنبال میزبانی در سال 2019 هستید اما انگار توانسته‌اید یک امضا جمع کنید آنهم امضای سردار احمدی است.

یکی از عوامل در توسعه ورزش میزبانی است. کشورهایی که امکان میزبانی دارند همه تلاش‌شان را می‌کنند تا میزبان بازی‌ها شوند حتی رئیس‌جمهور برای گرفتن میزبانی تلاش می‌کند. در اینجا وقتی ما با مسئولان دولت صحبت می‌کنیم می‌گویند خوب است اما وقتی می‌خواهیم امضا بگیریم همیشه سختی داریم. 4 سال پیش نیز برای گرفتن میزبانی در فوتسال ما بودیم و تایلند. اما هر چه گشتیم نتوانستیم نصف بیشتر امضاها را بگیریم. اکنون هم برای 2019 دو ماه و نیم است تلاش می‌کنیم اما موفق نشده‌ایم.

احمدی‌نژاد عالی است میزبانی را بگیرید اما برای ما گرفتن امضاها سخت است. البته هنوز ناامید نشده‌ایم و 4-5 روز فرصت داریم. توصیه دولت منتخب هم این بوده که بتوانیم وقت بیشتری برای میزبانی بگیریم. روز گذشته با دبیرکل AFC صحبت کردم و نامه‌ای ارسال کردیم که اگر امکانش باشد مهلت بیشتری به ما بدهند.

  • بنابراین باید در مورد ترمیم باشگاه‌ها اقدام کنیم.

اگر میزبانی را بگیریم در نظر داریم در 4 شهر تهران،‌خراسان، تبریز و اصفهان مسابقات را برگزار کنیم. بنابراین باید استادیوم‌ها را درست کرده و بودجه خاصی هم به آن تعلق بگیرد. 4 باشگاهی که قهرمانان آسیا هستند در زیرساخت‌های استادیوم‌ها مانند نور و رختکن اقدامات لازم را انجام دادند.

  • بعد از صعود به جام جهانی بازیکنان 50 میلیون تومان پاداش گرفتند.

برای پاداش در فدراسیون استانداردهای خاصی داریم که مبالغ پایین‌تر از این است. این پاداش را وزارت ورزش و دولت داده است.

  • به رحمتی و عقیلی پاداشی ندادید؟

خیر. چون در تیم ملی نبودند.

  • اما آنها هم زحمت کشیدند.

همه زحمت کشیدند. مشکلی پیش آمد که نتوانستند بیایند. سایر بازیکنان مانند دژاگه هم به خاطر مصدومیت در تیم ملی نبود. مقررات است که به آنها پاداشی تعلق نمی‌گیرد.

در ادامه برنامه ورزش و مردم گزارشی از بازی نمادین تیم ملی فوتبال ایران و ملی‌پوشان سال 98 برگزار شد.

  • بازیکنان سال 98 گله‌مند بودند...

بازیکنان 98 نسل طلایی ما بودند البته این نسل هم خوب است. بازیکنان ما شایسته‌شان بالاست و نشان دادند مهم نیست گل وارد دروازه می‌شود یا نه. به هر صورتی بازی می‌کردند باز هم گله‌مندی وجود داشت.

  • شما هم گفته بودید این بازیکنان آماده نبودند آیا شما که قهرمان دو بوده‌اید حالا آماده‌اید؟

حرف شما درست است اما مردم فوتبالیست‌ها را دوست دارند من از آنهایی گله دارم که به این بازی‌ها نیامدند. کار نمادینی بودند که قرار بود از بازیکنان تقدیر شود. گل زدن و گل‌خوردن مهم نبود.

  • می‌توانید بپرسیم ساعت مچی که به بازیکنان هدیه دادید چقدر قیمت داشت می‌گفتند 2-3 میلیون تومان قیمت این ساعت بوده اما استاداسدی گفته است بیشتر از 250 هزار تومان آن را نمی‌خرند.

این ساعت‌ها را اسپانسر داده است من ندیده‌ام ونمی‌دانم چه قیمتی دارد.

  • اسامی 48 نفری که برای مجوز خودرو دادید با چند نفرشان موافقت شد؟ 48 نفر زیاد نبود؟

این موضوع مقررات خاص خودش را دارد ما همه کار را در کره و قطر، مربی، سرمربی، پزشک و تدارکات را در نظر گرفتیم. کی‌روش هم جزو آنهاست.

  • شما و نبی چه طور؟

نه، کتمان نمی‌کنیم چون بعدا مشخص می‌شود.

  • جلسه کی‌روش با شما چه طور بود؟ نتیجه سفر وی از برزیل چه دستاوردی داشت؟

کی‌روش اکنون از تیم ملی، ما و سازمان لیگ توقعات دیگری دارد. وی به عادت همیشگی در جایی که قرار است اردو باشد زودتر می‌رود. وی به برزیل رفته و متوجه شده است قبل از ما 29 کشور دیگر حتی آنهایی که هنوز صعودشان به جام جهانی مشخص نشده است به این کشور رفته‌اند. پس یعنی کی‌روش زودتر نرفته است. اطلاعات خوبی کسب کرده درباره مکان برگزاری اردو و قیمت هتل‌ها اطلاعاتی دارد ارتباطاتی داشته که از اکنون برای خرداد به سال آینده بتوانیم اردو داشته باشیم. کی‌روش یک نگرانی برای لیگ دارد. اگر بازی‌های ما در آینده در تیم ملی برگزار شود و تعدادی از بازیکنان به مسابقات باشگاهی نروند سرمربیان شاکی می‌شوند که با نبود بازیکنانمان فلج شده‌ایم. قرار است جلسه‌ای جدی با سازمان لیگ داشته باشیم و این موضوع را تعدیل کنیم.

  • گویا کی‌روش اردوی 120 روزه درخواست کرده اما با 90 روز آن موافقت شده است.

کی‌روش می‌گوید نمی‌خواهم در جام جهانی زنگ تفریح باشم. بازیکنان به تمرینات اردو نیاز دارند. البته برنامه‌هایی که او می‌دهد با وضعیت ما سازگار نیست. به خاطر بودجه برخی برنامه‌ها را کنسل کردیم. همه فکر می‌کند حالا که به جام جهانی رفتیم وضع‌مان خوب می‌شود اما فیفا این پول را بعد از جام جهانی می‌دهد ما الان به این پول نیاز داریم. حتی اردو برای نوجوانان و فوتبال ساحلی در آلمان و برزیل را لغو کردیم. واقعیت تلخ این است که ممکن است برخی برنامه‌های تیم ملی هم لغو شود. برنامه‌های کی‌روش سنگین است و اردوی خوب در اروپا هزینه زیادی دارد.

در ادامه برنامه ورزش و مردم دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی پخش شد.

  • به نظر شما قهرمانی کمی خشن کار نمی‌کند؟

وی یکی از ارزنده‌ترین داوران ماست اما شاید می‌خواهد جدیت خودش را در همین اولین مسابقه نشان دهد.

  • نقش فدراسیون در ماندن نکونام چیست. شما تضمین دادید تمام پولش را بگیرد؟

نکونام از بازیکنان باارزش ماست. زحمت زیادی کشیده اما با توجه به نامگذاری خلیج جعلی ع ر ب ی تصمیم گرفتیم هیچ کدام از بازیکنان به امارات نروند. نکونام پیشنهادات خوبی داشت اما به دلیل اختلافات بین سرمربی و مدیر پادرمیانی کردند تا مشکل حل شد. فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی علاقه داشتند وی به استقلال بیاید. اگر وضع بودجه ما خوب شود حتما به چنین بازیکنانی پول می‌دهیم. تضمین کردیم اگر استقلال دستمزد نکونام را دیر داد بودجه آنها را می‌گیریم و به او می‌دهیم. اگر به چنین بازیکنانی پول نمی‌دهند از سازمان لیگ می‌گیریم.

  • سخنگوی وزارت خارجه گفته است قرار است شما با نامه‌نگاری به فیفا در خصوص لیگ امارات پیگیری کنید.

هنوز رسما به ما چیزی ابلاغ نشده است اما قطعا یکسری مذاکرات است که باید وزارت خارجه آن را انجام دهد. شکایت ما به AFC و فیفا بعد از رسمی شدن این موضوع انجام می‌شود.

  • به نظر می‌رسد دعوت آنها از بازیکنان ایرانی بیشتر شده است. این نوعی شیطنت نیست؟

بازیکنان ایرانی ورزشکاران خوبی هستند و شاید به قول شما می‌خواهند آنها را تحریک کنند اما مسئله این است که لیگ امارات چیزی به بازیکنان ما اضافه نمی‌کند و فقط جیب بازیکنان را پر می‌کند.

  • شما نامه‌ای به وزارت ورزش زده‌اید تا به خلعتبری کمک کند تا از عجمان جدا شود؟

درست است او یکی از بازیکنانی است که قبلا قرارداد بسته است اما اگر لغو کند باید خسارت زیادی بدهد اگر وزارت ورزش نامه بدهد وارد مذاکره می‌شویم.

کد خبر 224644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز