همشهری آنلاین: حادثه خروج قطار از ریل در شمال غرب اسپانیا، چهارشنبه شب دست کم ۷۷ کشته و ۱۴۰ مجروح برجا گذاشت.

spain

spain

این قطار مسافربری پرسرعت با ۲۱۸ سرنشین از مادرید در اسپانیا عازم «فِرول»، بندری در شمال غرب منطقۀ گالیسیا بود که در ۴ کیلومتری ایستگاه قطار شهر «سانتیاگو دو کومپوستلا» از ریل خارج شد. ۴ واگن از ۱۳ واگن این قطار کاملا واژگون و از بین رفته‌اند.

مشاهدات عکاس روزنامه ال پایز

در پی سانحه مرگبار قطار در اسپانیا، یورونیوز با اسکار کورال، عکاس روزنامه ال پایز، یکی از نخستین کسانی که به محل حادثه رفته گفتگو کرده و نظر او را جویا شده است.

اسکار کورال در توصیف آنچه دیده گفت: «درست قبل از سانتیاگو اتفاق افتاد. در یک پیچ، ترن بطور کامل از ریل خارج شده است. از شدت حادثه برخی واگن‌ها بیشتر شبیه آهن پاره‌اند تا یک واگن واقعی. پیکر بسیاری از قربانیان بر روی زمین بود. عملیات امداد در جریان است. این حادثه کشته‌ها و زخمی‌های زیادی برجا گذاشته است. می‌توان به علل بسیاری فکر کرد اما کسی نمی‌تواند هیچ یک از آن‌ها را تایید کند. این حادثه در روز گالیسیا روی داد روزی که جشن گرفته می‌شود و گروه‌های ناسیونالیست بر آن بودند تا در این جشن شرکت کنند. کسی نمی‌داند این تقارن تصادفی بوده یا به عمد.»

یکی از شهروندان اسپانیایی در این خصوص گفت: این اتفاق شوک آور است. این وضع بسیار تاسف آور است. ما شوکه شده بودیم چون نمی‌دانستیم این اتفاق ناشی از حمله بوده یا اینکه سانحه‌ای طبیعی بوده است. باتوجه به اینکه این سانحه در ایام تعطیلات شهر رخ داده مردم را بیش از اندازه شوکه کرده است.

کد خبر 224563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز