دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

حسین علیپور: روز جمعه 28 اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، جشنواره و مسابقه ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل بافت قدیم بندر بوشهر با موضوع آزاد و شعار خلیج همیشه فارس برگزار شد.

جشنــــواره با استقبال گسترده هنرمندان و هنردوستان روبه‌رو شده و دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در آن شرکت کردند. در این مسابقه تعداد 137 نفر در گروه‌های سنی مختلف در قالب 48 گروه مجسمه ساز بـــــه رقابت پرداخته و مجسمه‌های بسیار زیبایی از بناها ، مناظر طبیعی، حیوانات، ماهی‌ها و موجودات دریایــــی و ... خلق شد و همچنین توسط بعضی از هنرمندان جملاتی در گرامیداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگــی و خلیج همیشه فارس بر ساحل نقش بست.

در این جشنواره منصور حاجی پور مشاور ریاست سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اسماعیل جاشویی مدیر موزه مردم‌شناسی استان و جمعی از کارشناسان سازمان حضور داشتند و طی برگزاری جشنواره اقلام تبلیغاتی اطلاع رسانی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و موزه‌های استان در قالب بروشور، کتاب، کتابچه و نقشه راهنمای گردشگری میان بازدیدکنندگان توزیع شد.

مشاور ریاست سازمان بوشهر در خصوص برگزاری چنین جشنواره‌ای اظهار داشت ساخت مجسمه‌های شنی یک هنر بسیار زیبا و سالم و در عین حال کم هزینه است که با توجه به وجود سواحل شنی بسیار گسترده در استان بوشهر با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می‌توان بخشی از اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و کودکان و نوجوانان را پر کرد.

حاجی پور لزوم شناسایی هنرمندان برجسته در فن مجسمه سازی شنی را خاطر نشان کرد و افزود: با هماهنگی‌هایی که صورت خواهد گرفت با دعوت از هنرمندان مجسمه‌ساز کلاسهای آموزش ساخت مجسمه‌های شنی جهت علاقمندان این رشته هنری برگزار می‌شود.

در پایان جشنواره و مسابقه، هیأت داوران از میان 48 مجسمه ساخته شده پنج مجسمه را به عنوان مجسمه‌های برتر انتخاب کرد که گروه‌های محمد جادری، سجاد دورقی، حجت دهقانی، محمدرضا ملاح زاده و سودابه محمودی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و هدایایی به رسم یادبود به این هنرمندان اعطا شد.

مسابقه و جشنواره ساخت مجسمه‌های شنی همه ساله در28 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در مقابل موزه مردم‌شناسی استان بوشهر در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس برگزار شده و صدها نفر جهت بازدید یا شرکت در مسابقه کنار ساحل بافت قدیم بوشهر گرد هم می‌آیند.

کد خبر 22453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز