همشهری آنلاین: گروه‌های مسلح سوری مدعی شدند، امروز (جمعه) فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف موشک‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مخالفان سوری مدعی شدند که ارتش آزاد سوریه امروز بخش‌های مختلف فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف موشک‌های خود قرار داده‌اند که در این حمله دست کم 20 تن کشته شدند.

بنا به گفته این منابع، ارتش آزاد در حمله به فرودگاه دمشق از موشک‌های گراد استفاده کرده و شماری از ساختمان‌ها و تاسیسات این فرودگاه ویران شده است. ئاین در حالی است که دولت سوریه رسما این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

در همین راستا منابع مخالفان تاکید کردند دمشق امروز شاهد درگیری ارتش آزاد با نیروهای ارتش سوریه در منطقه القدم و نیز مرکز مطالعات علمی دمشق بود.

در شهرک سبینه در دمشق نیز یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شد که هنوز آمار دقیقی از تلفات مالی و جانی این انفجار در دست نیست.

در حمص نیز نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در اطراف دانشکده جنگ درگیر شدند. در اطراف درعا نیز هواپیماهای ارتش سوریه به بخش‌هایی از شهر اللجا را هدف قرار دادند.

در حلب نیز درگیری‌ها میان نیروهای القاعده با گردان التوحید (از گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه) به دلیل اختلاف بر سر سلطه بر مناطقی از این شهر همچنان دامه دارد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که درگیری‌ها میان کردهای استان الحسکه با جبهه النصرة ادامه دارد و در این میان نیروهای وابسته با النصرة 16 دانشجوی کرد را در این استان ربودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد نیز گزارش داد: دست کم 29 تن از کردها و افراد مسلح وابسته به جبهه النصرة در این درگیری‌ها کشته شدند.

وزارت خارجه روسیه نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه هفته جاری با قدری جمیل، معاون نخست وزیر سوریه دیدار می‌کند.

این وزارتخانه به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نکرد. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که مسکو و واشنگتن از بیش از دو ماه گذشته برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 در خصوص سوریه تلاش می‌کنند.

کد خبر 223787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز