همشهری آنلاین: فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور در حال بررسی استفاده از گزینه نیروی نظامی در سوریه بوده و پنتاگون نیز چندین سناریو برای مداخله نظامی احتمالی آمریکا آماده کرده است.

ژنرال مارتین دمپسی

تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که دولت اوباما در حال بررسی گزینه نظامی استفاده از زور علیه دولت بشار اسد در سوریه است.

وی گفت: "مسأله استفاده از حملات نظامی در حال بررسی در سازمان‌های مختلف ما است."

دمپسی 61 ساله بالاترین مقام در ارتش آمریکا است که برای دور دوم به عنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح از جانب اوباما معرفی شده است. وی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا در روز پنج‌شنبه که به عنوان بخشی از فرآیند تأیید رسمی وی برگزار شد، به صورت خلاصه‌وار درباره بحران سوریه نیز سخن گفت.

ماه گذشته، دولت اوباما ادعا کرد که نیروهای ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند. بن رودز، معاون ارتباطات استراتژیک مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: "جامعه اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زند که بین 100 الی 150 نفر بر اثر حملات شیمیایی در سوریه کشته شده‌اند."

اوباما قبلا اعلام کرده بود که استفاده از تسلیحات شیمیایی به معنای عبور از "خط قرمز" بوده و احتمالا منجر به دخالت آمریکا خواهد شد.

رودز در ادامه سخنان خود افزود: "زمانی که کاخ سفید نتیجه می‌گیرد اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است هم مخالفین سیاسی و هم مخالفین نظامی وی از کمک‌های آمریکا بهره‌مند خواهند شد."

این در حالی است که ادعاهای کاخ سفید با واکنش‌های تندی مواجه شده‌ است. وزیر خارجه سوریه سخنان وی را "کاروانی از دروغ‌ها" توصیف کرده و ویتالی چورکین، نمانده روسیه در سازمان ملل، نیز مدارکی به سازمان ملل ارائه کرد که نشان می‌دادند مخالفین سوری از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند.

کد خبر 223753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز