جشن امضای کتاب‌های فهرست «لاک‌پشت پرنده»، دوشنبه‌ی گذشته در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار شد. این جشن امضا از این به بعد نه به شکل فصلی که ماهانه برگزار می‌شود.

لاک‌پشت‌های پرنده، هر ماه پرواز می‌کنند

مصطفی رحماندوست و محمدعلی بنی‌اسدی به‌خاطر کتاب «قصه‌های موش و گربه»، شراره صدیق با کتاب «سرزمین دهم» نوشته کاترین وسلی، گیتا حجتی با کتاب «خوشبختی کتی» نوشته جین وجاجیوا، لیلا قنادپور با کتاب «رؤیای پروانه‌ای» نوشته گرگوری هولچ، فرزاد فربد با کتاب‌های «ج مثل جادو» نوشته نیل گیمن و «مترسک و خدمتکارش» نوشته فیلیپ پولمن و ویدا اسلامیه و پروین جلوه‌نژاد به‌خاطر ترجمه «مجموعه پندراگن» اثر دی. جی. مک هیل از نویسندگان، مترجمان و تصویرگران دعوت شده به این مراسم بودند.

به گزارش دوچرخه، محمود برآبادی، سخن‌گوی گروه داوران لاک‌پشت پرنده می‌گوید: «به‌خاطر ارتباط بیش‌تر مخاطبان و نویسنده‌ها و رونق کتاب‌خوانی، از این به بعد جشن لاک‌پشت پرنده به شکل ماهانه برگزار می‌شود. این دوره، اولین دوره‌ی تازه‌ی جشن لاک‌پشت ‌پرنده است و ششمین فهرست لاک‌پشت پرنده معرفی می‌شود که در آن کتاب‌هایی معرفی می‌شوند که در تابستان ۱۳۹۱ منتشر شده‌اند.»

او درپاسخ به این سؤال که در این دوره‌ها چه نوع کتاب‌هایی بیش‌تر مورد استقبال ناشران و مخاطبان قرار گرفته است؟ می‌گوید: «در این بررسی‌ها از سال گذشته تا کنون احساس می‌شود که کتاب‌هایی با درون‌مایه‌ی فانتزی و ژانر وحشت، بسیار مورد توجه نوجوانان و ناشران  بوده‌اند.»

«لاک‌پشت پرنده» نام جایزه و فهرستی است که در آن جمعی از نویسندگان، مترجمان، شاعران و کارشناسان فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های منتشر شده برای مخاطبان کودک و نوجوان، کتاب‌های مناسب را در فهرست‌هایی به مخاطبان و خانواده‌هایشان معرفی می‌کنند. علاوه بر این سالانه نیز نشان‌های لاک‌پشت طلایی و نقره‌ای به کتاب‌های برگزیده اهدا می‌کنند. این جایزه و فهرست را فصلنامه‌ی پژوهشنامه‌ی‌ ادبیات کودک و نوجوان راه‌اندازی کرده و با همکاری مؤسسه‌ی شهرکتاب جشن‌های امضای کتاب و اهدای جایزه را در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار می‌کند.

کد خبر 223567
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز