سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

گروه بورس: معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید: سهامداران بانک‌های آریا و آرین اگر مطالبه‌ای در مورد این بانک‌ها و سهامشان دارند باید به دادستانی استان تهران مراجعه کنند.

بورس

به گزارش همشهری، هفته پیش، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سهامداران بانک آریا و مطالبه دارایی‌شان اعلام کرد؛ سهامداران باید به بانک مرکزی مراجعه کنند اما معاون بانک مرکزی چند روز بعد در پاسخ تأکیدکرد؛ در پرونده این بانک‌ها، هیچ پولی نزد بانک مرکزی وجود ندارد که به طلبکاران پرداخت شود.

سابقه پذیره‌نویسی

پذیره‌نویسی سهام بانک آریا اواخر سال 89در بازار سرمایه انجام شد اما بلافاصله پس از پایان این پذیره‌نویسی به میزان 100میلیارد تومان پرونده اختلاس 3هزار میلیارد تومانی منتسب به گروه امیر منصور آریا که مؤسس بانک آریا بود فاش شد و به همین دلیل پذیره‌نویسی سهام بانک آریا و متعاقب آن بانک آرین باطل اعلام شد. حال پس از 2‌سال همچنان سهامداران این دو بانک در انتظار دریافت سرمایه و پول خود هستند و ظاهرا با وجود پایان یافتن دادگاه بانک آریا، هنوز تکلیف دارایی از دست رفته سهامداران این بانک مشخص نیست.

سهامداران به دادستانی مراجعه کنند

در همین رابطه حسین فهیمی معاون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این پرسش که سهامداران بانک آریا و آرین برای دریافت مطالباتشان باید به کجا مراجعه کنند؟ گفت:سرپرستی اموال این گروه در اختیار دادستانی استان تهران است و هر کس مطالبه‌ای از این گروه دارد باید به دادستانی استان تهران مراجعه کند.
او در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بورس مسئولیتی در این‌باره ندارد؟ پاسخ داد: براساس روال قانونی سرپرستی همه اموال و دارایی‌های گروه آریا در اختیار دادستانی قرار گرفته و هرکس مطالبه‌ای دارد باید به آنجا مراجعه کند.

کد خبر 223451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز