همشهری آنلاین: پلیس اسپانیا، برایان کالین چارینگتون یکی‌ از بزرگان قاچاق بین المللی که تحت بیشترین تعقیب از سوی نهادهای اروپایی بود را دستگیر کرد .

برایان کالین چارینگتون یکی‌ از بزرگان قاچاق بین المللی

به گزارش ایرنا، وزارت کشور اسپانیا روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: چارینگتون یکی از ده جنایتکاری است که پلیسهای اروپایی بیشترین تحقیقات را در باره وی انجام داده اند و رهبری یک سازمان بین المللی قاچاق مواد مخدر را بر عهده دارد.

بر اساس این اطلاعیه، در جریان عملیات دستگیری این قاچاقچی انگلیسی، در مجموع 13 نفر شامل هفت نفر در اسپانیا و شش نفر در ونزوئلا دستگیر شده اند.

به گفته وزارت کشور اسپانیا، در عملیات پلیس برای دستگیری این تبهکار بین المللی، بیش از 220 کیلوگرم ماده مخدر کوکایین که در یک آپارتمان در منطقه آلبیر استان آلیکانته پنهان شده بود، نیز کشف و با حکم قضایی، حسابهای بانکی، اموال و داراییهای متهم به ارزش بیش از پنج میلیون یورو توقیف شده است.

بر اساس این اطلاعیه، علاوه بر چارینگتون، یکی‌ از فرزندان وی و نامزدش که به ونزوئلا سفر کرده بودند تا برای صدور محموله جدیدی از کوکایین به اسپانیا از طریق قایقهای تفریحی برنامه ریزی کنند، دستگیر شده اند .

الوی کی روس رییس واحد مبارزه با جرم و جنایتهای سازمان یافته پلیس اسپانیا در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت که عملیات پلیس این کشور برای دستگیری این تبهکار معروف از اوایل سال 2010 میلادی آغاز شده بود و در آن پلیس انگلیس ، ونزوئلا ، کلمبیا، آرژانتین و جامعه پلیس های آمریکا موسوم به آمریپل نیز همکاری داشتند.

روزنامه ال پاییس چاپ مادرید هم در گزارشی در این زمینه نوشت: چارینگتون که از 15 سال قبل در سواحل آلیکانته واقع در ایالت والنسیا در شرق اسپانیا سکونت دارد، پیش از این در سال 1997 میلادی در کالپه ، یکی‌ از دهکده های آلیکانته به اتهام سردستگی یک باند پیچیده که مسئول توزیع مواد مخدر در اسپانیا ، انگلیس ، فرانسه و ایتالیا بود، نیز دستگیر شده بود.

این روزنامه افزود: در آن زمان، وی فعالیت بسیاری داشت و در آمد بسیاری نیز به دست می‌ آورد. به همین دلیل، یک بالگرد از نوع رابینسون آر اچ 22 برای خود خریده بود که با آن سفرهای بسیاری تا شمال مراکش انجام می‌ داد و در آنجا با سران باند قاچاق حشیش ارتباط داشت.

به نوشته ال پاییس، بالگرد یادشده برای کنترل مسیرهای عبور انتقال مواد مخدر توسط باند تحت رهبری چارینگتون نیز مورد استفاده قرار می گرفت و برای موفقیت این اقدامات، او چند نفر از اعضای نیروهای ویژه ارتش انگلیس را به خدمت گرفته بود.

بر اساس این گزارش، این قاچاقچی معروف در ماه ژانویه سال 2007 میلادی و اندکی‌ پس از آزادی از زندان، بار دیگر از سوی پلیس اسپانیا به دام افتاد اما چندی بعد از زندان آزاد شد.

پس از آن، دادسرای ملی‌ اسپانیا به درخواست دادگاه فرانسه که خواهان استرداد این قاچاقچی بود، دستور تعقیب و دستگیری او را صادر کرد اما از آن زمان هیچکس از چارینگون خبری نداشت تا اینکه امروز پلیس اسپانیا خبر دستگیری او را اعلام کرد.

کد خبر 223429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز