همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال مذاکراتش را با کشورهای مختلف برای انجام بازی دوستانه با تیم ملی ایران آغاز کرده است. که تا کنون بازی باتیم‌های اروپایی میسر نشده و احتال بازی با آفریقایی‌ها وجود دارد.

تیم ملی فوتبال

به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال برای آمادگی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی 2014 برزیل به دنبال برگزاری چند بازی دوستانه و اردوهای متعدد است. هر چند تیم‌ها و محل برگزاری اردوها باید متناسب با برنامه درخواستی کی‌روش باشد، اما فدراسیون زودتر از ارائه جزییات این برنامه دست به کار شده تا زمان بیشتر از این از دست نرود.

شیلی اولین گزینه مورد نظر فدراسیون فوتبال بود که این تیم در تاریخ مدنظر ایران با کشور دیگری بازی دوستانه خواهد داشت. مذاکره با فدراسیون صربستان نیز در دستور کار بود، اما این تیم به خاطر برنامه‌ریزی‌های قبلی ترجیح داد در آن تاریخ به جای ایران به مصاف عراق برود بنابراین تا اینجای کار دو تیم نسبتا قدر جواب رد به ایران دادند. گر چه جایگاه این دو تیم در رده بندی جهانی بالاتر از ایران بوده، اما اکنون بعد از منتفی شدن چنین بازی‌هایی، فدراسیون فوتبال به دنبال برگزاری بازی با تیم‌های آفریقایی است.

گابن، تیم 81 و کنگو تیم 91 جهان گزینه‌های آفریقایی فدراسیون هستند که پاسخ مثبت‌شان به بازی تدارکاتی هم چندان دور از انتظار نیست. البته ونزوئلا تیم 36 جهان هم در فهرست حریفان تدارکاتی ایران به چشم می خورد.

به گزارش ایسنا، همچنین به احتمال زیاد اردوی اروپایی ایران در ماه آگوست در اتریش خواهد بود. در کنار اتریش، اسپانیا هم یکی از گزینه‌ها بود که به دلیل گرمای هوا در اسپانیا، شانس اتریش بالا رفت.

کد خبر 222701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز